تولید نیرو جنوب غرب صبا در راه فرابورس

تولید نیرو جنوب غرب صبا در راه فرابورس

هجدهمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس با معرفی شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا برگزار شد

 

هجدهمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس با معرفی شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در این مراسم مرتضی برومند رئیس هیئت مدیره این شرکت بیان کرد: شرکت برق و انرژی صبا به عنوان یک شرکت هلدینگ، مالک اصلی این شرکت است و آن را در سال 83 تاسیس کرده است.

وی ادامه داد: مالکیت 100 درصدی این شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان است و 2 نیروگاه دارد که در حال تکمیل فاز سوم یکی از آنها است.

برومند فر با اشاره به اینکه این شرکت در منطقه جنوب غرب کشور بزرگترین تولید کننده برق غیر دولتی است، اظهار کرد: استان خوزستان بیشترین تولید برق را در کشور انجام می‌دهد و ظرفیت تولید این استان 13 هزار مگا وات برق و 5 هزار مگاوات برق حرارتی است. همچنین اکنون 30 درصد برق حرارتی استان، 12 درصد برق استان و 2 درصد تولید برق کشور توسط شرکت تولید نیرو جنوب غرب صبا انجام می‌شود.

به گفته وی، با تکمیل فاز سوم نیروگاه جنوب غرب صبا، تولید برق حرارتی به 40 درصد و تولید برق در کل استان به 15 درصد افزایش می‌یابد.

در ادامه نشست محمد ضیایی‌منش معاون مالی و پشتیبانی تولید نیرو جنوب غرب صبا نیز گفت: سرمایه ثبت شده 270 میلیارد تومان است که 51 درصد سهام آن متعلق به شرکت تولید برق و آب صبا و 49 درصد آن متعلق به بنیاد مستضعفان است. همچنین قرار است 10 درصد از کل سهام در فرابورس عرضه شود که سهم هر یک از مالکین 5 درصد است.

وی افزود: طبق آخرین صورت مالی سود ناخالص شرکت 264 میلیارد تومان و سود انباشته شرکت 227 میلیارد تومان است که از این سود انباشته سهم هر سهم 82 تومان می‌شود که قرار است 80 درصد آن تا پایان سال توزیع خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا