کمیسیون عمران مجلس پیگیر استیضاح شهردار تهران

کمیسیون عمران مجلس پیگیر استیضاح شهردار تهران

هفته آینده کمیسیون عمران مجلس، استیضاح شهردار تهران را پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، اعضای کمیسیون عمران که طبق دستور رییس مجلس ماموریت بررسی دلایل وقوع سانحه پلاسکو و بررسی سهم قصور هر دستگاه در این سانحه را دارند در دفاع از حقوق مردم و ساکنان پایتخت و از همه مهم‌تر بازماندگان سانحه پلاسکو از هفته آینده موضوع استیضاح و برکناری شهردار تهران را در مجلس مطرح خواهند کرد.

نایب اول رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در هفته آینده بحث برکناری مدیران شهری در پی سانحه پلاسکو در مجلس را مطرح می کنیم، اظهار داشت: مسئولان اگر مردم را محق می دانستند تا کنون باید نسبت به استعفا اقدام می کردند.

وی ادامه داد: در سایر کشورها برای اتفاقات بسیار کوچک‌تر از اینها که تلفات جانی هم ندارند، مسئول مربوطه برکنار می شود و یا خودش نسبت به استعفا اقدام می کند چنانکه ماه گذشته در سانحه قطار مشهد هم مدیرعامل راه آهن کشورمان با پذیرفتن مسئولیت اجتماعی از سمت خود استعفا داد.

این نماینده مجلس با بیان سهم برخی از دستگاه ها از جمله شهرداری تهران در وقوع این سانحه بیشتر از سایر نهادها است، گفت: شهرداری تهران درباره ایمن سازی اماکن عمومی با جدیت برخورد نکرده است و اگر در گذشته به این موضوع ورود می‌کرد شاهد آتش سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو نبودیم.     

یارمحمدی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران براساس قانون موظف به برقراری ایمنی در این ساختمان بوده و باید از وظایف خود آگاهی داشته باشد، ادامه داد: دوستان یا به وظایف خود واقف نیستند و یا علاقه‌ای به انجام ماموریت ها و وظایفشان ندارند.

نایب اول رییس کمیسیون عمران با اشاره به تراکم فروشی های شهرداری اظهار داشت: شهرداری برای ساخت هر بنایی عوارضی از مالک دریافت می‌کند و نسبت به همان میزان هزینه باید خدمات به مردم ارائه دهند.

وی افزود: اگر شهرداری در انجام وظایف خود با خلا قانونی مواجه است و یا ضعف قانونی دارد باید این مشکل خود را به مجلس منتقل کند اما اینکه نسبت به اقداماتش پاسخگو نباشد، درست نیست.

یارمحمدی با تاکید بر اینکه انتظار شنیدن عذرخواهی از شهردار تهران را داشتیم، گفت: این وظیفه مجلس است که پیگر انجام وظایف نهادها و دستگاه‌های مختلف باشد و از این رو هفته آینده موضوع استیضاح شهردار را از طریق نهادهای مربوطه پیگیری می‌کنیم.     

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا