رشد 45 درصدی صادرات فولاد در مقایسه با مدت مشابه

رشد 45 درصدی صادرات فولاد در مقایسه با مدت مشابه

دنیای معدن - آمار تولید فولاد نشان می دهد، تولید شمش فولادسازان بزرگی همچون مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی و فولاد خراسان ۱۱ میلیون و ۳۴۲ هزار تن شده که ۲.۴۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. عملکرد صادرات شرکت های بزرگ فولادی حکایت از رشد 45 درصدی صادرات این شرکت ها در 10 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. این شرکت ها در تولید هم رشد را به ثبت رساندند و تولید شمش را 2.42 درصد افزایش دادند. عملکرد ۱۰ ماهه تولید و صادرات فولادسازان بزرگ ایران فولادسازان بزرگ کشور در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴ .۴ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۴۵ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. فولادسازان همچنین در دی ماه صادرات را به ۲۸۳ هزار تن نزدیک کردند که البته ۲۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. در این بین فولاد هرمزگان بهترین عملکرد را در صادرات داشته است. این شرکت درحالیکه در دی ماه صادرات نداشته است همچنان در رتبه اول صادرکنندگان برتر کشور قرار دارد. در مجموع ۱۰ ماهه امسال این شرکت ۸۱۲ هزار تن اسلب صادر کرده است. بعد از فولاد هرمزگان، فولاد خراسان با صادرات نزدیک به ۵۵ هزار تن میلگرد در رتبه دوم برترین صادرکننده از لحاظ افزایش حجم صادرات قرار دارد. فولاد خراسان در دی ماه هم ۳ هزار تن میلگرد صادر کرده است. و اما صادرات شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماهه ابتدایی نزدیک به یک میلیو و ۵۷۹ هزار تن بود که ۵۹۰ هزار تن آن بیلت، ۶۰۲ هزار تن آن اسلب و مابقی بلوم بود. این شرکت بیش ترین حجم صادرات را داشته و رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. فولاد خوزستان در دی ماه هم نزدیک به ۱۷۱ هزار تن بلوم، بیلت و اسلب صادر کرده است که ۱۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود. فولاد مبارکه نیز در دی ماه حدود ۶۹ هزار تن محصولات فولادی صادر کرد که البته افت ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت با این حال این شرکت در مجموع ۱۰ ماه، یک میلیون و ۴۴۱ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر کرده که رشد ۹ درصد را درمقایسه با ۱۰ ماهه سال ۹۴ تجربه کرده است. محصولات صادراتی فولاد مبارکه در این مدت، ورق گرم و سرد، کلاف گرم، سرد، اسیدشویی و قلع اندود، تختال و بسیاری از تولیدات دیگر فولادی بوده است. ذوب آهن صادرات خود را در مدت مذکور به ۴۶۵ هزار تن شامل تیرآهن، میلگرد، کلاف و شمش چدن رساند که ۴ درصد بیش تر از مدت مشابه سال قبل است. ذوب آهن در دی ماه ۳۵ هزار تن شمش و محصولات فولادی صادر کرده است. از دیگر صادرکنندگان فولادی کشور، فولاد اکسین با صادرات حدود ۱۷ میلیون تن ورق عریض و آلیاژی ایران با صادرات ۳۵ هزار تن میلگرد است. آمار تولید فولاد هم نشان می دهد، تولید شمش فولادسازان بزرگی همچون مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی و فولاد خراسان ۱۱ میلیون و ۳۴۲ هزار تن شده که ۲.۴۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. بیش ترین تولید شمش در فولاد مبارکه با احتساب تولیدات واحدهای هرمزگان و سبا به میزان ۵ میلیون و ۵۱۶ هزار تن بود. تولید شمش در خوزستان به مرز ۳ میلیون تن نزدیک شد و ذوب آهن تولید را به یک میلیون و ۸۸۴ هزار تن رساند. در بخش محصولات فولادی تولید درمجموع به ۸ میلیون و ۳۰۶ هزار تن رسید که البته ۴.۹ درصد پایین تر از مدت مشابه سال قبل بود.

عملکرد صادرات شرکت های بزرگ فولادی حکایت از رشد 45 درصدی صادرات این شرکت ها در 10 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. این شرکت ها در تولید هم رشد را به ثبت رساندند و تولید شمش را 2.42 درصد افزایش دادند.

عملکرد ۱۰ ماهه تولید و صادرات فولادسازان بزرگ ایران

 فولادسازان بزرگ کشور در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴ .۴ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۴۵ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. فولادسازان همچنین در دی ماه صادرات را به ۲۸۳ هزار تن نزدیک کردند که البته ۲۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

در این بین فولاد هرمزگان بهترین عملکرد را در صادرات داشته است. این شرکت درحالیکه در دی ماه صادرات نداشته است همچنان در رتبه اول صادرکنندگان برتر کشور قرار دارد. در مجموع ۱۰ ماهه امسال این شرکت ۸۱۲ هزار تن اسلب صادر کرده است.

بعد از فولاد هرمزگان، فولاد خراسان با صادرات نزدیک به ۵۵ هزار تن میلگرد در رتبه دوم برترین صادرکننده از لحاظ افزایش حجم صادرات قرار دارد. فولاد خراسان در دی ماه هم ۳ هزار تن میلگرد صادر کرده است.

و اما صادرات شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماهه ابتدایی نزدیک به یک میلیو و ۵۷۹ هزار تن بود که ۵۹۰ هزار تن آن بیلت، ۶۰۲ هزار تن آن اسلب و مابقی بلوم بود. این شرکت بیش ترین حجم صادرات را داشته و رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

فولاد خوزستان در دی ماه هم نزدیک به ۱۷۱ هزار تن بلوم، بیلت و اسلب صادر کرده است که ۱۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود.

فولاد مبارکه نیز در دی ماه حدود ۶۹ هزار تن محصولات فولادی صادر کرد که البته افت ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت با این حال این شرکت در مجموع ۱۰ ماه، یک میلیون و ۴۴۱ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر کرده که رشد ۹ درصد را درمقایسه با ۱۰ ماهه سال ۹۴ تجربه کرده است.

محصولات صادراتی فولاد مبارکه در این مدت، ورق گرم و سرد، کلاف گرم، سرد، اسیدشویی و قلع اندود، تختال و بسیاری از تولیدات دیگر فولادی بوده است.

ذوب آهن صادرات خود را در مدت مذکور به ۴۶۵ هزار تن شامل تیرآهن، میلگرد، کلاف و شمش چدن رساند که ۴ درصد بیش تر از مدت مشابه سال قبل است.

ذوب آهن در دی ماه ۳۵ هزار تن شمش و محصولات فولادی صادر کرده است.

از دیگر صادرکنندگان فولادی کشور، فولاد اکسین با صادرات حدود ۱۷ میلیون تن ورق عریض و آلیاژی ایران با صادرات ۳۵ هزار تن میلگرد است.

آمار تولید فولاد هم نشان می دهد، تولید شمش فولادسازان بزرگی همچون مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی و فولاد خراسان ۱۱ میلیون و ۳۴۲ هزار تن شده که ۲.۴۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.

بیش ترین تولید شمش در فولاد مبارکه با احتساب تولیدات واحدهای هرمزگان و سبا به میزان ۵ میلیون و ۵۱۶ هزار تن بود.

تولید شمش در خوزستان به مرز ۳ میلیون تن نزدیک شد و ذوب آهن تولید را به یک میلیون و ۸۸۴ هزار تن رساند.

در بخش محصولات فولادی تولید درمجموع به ۸ میلیون و ۳۰۶ هزار تن رسید که البته ۴.۹ درصد پایین تر از مدت مشابه سال قبل بود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا