اجرای 24 طرح توسعه ای توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

اجرای 24 طرح توسعه ای توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) گفت: 24 طرح توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و ایمپاسکو تحت مدیریت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال اجرا است.

وجیه ا... جعفری که به مناسبت دهه فجر سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموع سرمایه گذاری طرح های فعال شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، بیش از70 هزار میلیارد ریال است. 

وی ادامه داد: به جز 2 طرح که با اعتبارات داخلی در حال انجام است، بقیه طرح ها با سرمایه گذاری حدود 67 هزار و 500 میلیارد ریال از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی درحال اجرا است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه این شرکت طی سال های 92 تا 95، در حوزه معدن و صنایع معدنی 8 اقدام مهم انجام داد، توضیح داد: این اقدامات شامل راه اندازی مجتمع پتاس خور و بیابانک پس از سال ها توقف (تولید محصول با عیار بیش از 95 درصد)، راه اندازی پالایشگاه قطران و تولید محصولات جانبی زغال سنگ در مجتمع کک سازی زرند توسط کارشناسان ایرانی و راه اندازی معدن آنتیموان، پایلوت تولید شمش آنتیموان در استان سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در کشور و همچنین بازسازی و راه اندازی کوره فروکروم به رغم عدم امکان وارادات بلوک و جرم کربنی (شروع تولید از سال 93 و صادرات فروکروم به بازارهای جهانی) و تکمیل طرح راه اندازی واحد بریکت سازی از پودر فروکروم جغتای است.

وی ادامه داد: همچنین، اجرای طرح های دانش بنیان تولید کنسانتره پرعیار (66 درصد) عناصر نادر خاکی برای نخستین بار در ایران، اجرای طرح پایلوت تولید پودر میکرونیزه و نانو از پسماندهای صنعتی در مجتمع طلای موته، انعقاد تفاهم نامه با صندوق فعالیت های معدنی کشور به منظور امکان مشارکت بخش خصوصی در پهنه ها و محدوده های اکتشافی شرکت، مبادله توافق نامه با سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان به منظور توسعه ژئوتوریسم در مجتمع های نخلک و پتاس خور و نیز حل و فصل معضل معدن زغال سنگ البرز غربی، از دیگر فعالیت های انجام شده طی مدت یاد شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، 8 تفاهم نامه همکاری با شرکت های بزرگ خارجی (در راستای گسترش روابط بین الملل) و برگزاری نشست های تجاری با شرکت های مختلف منعقد شد.

رشد 3 برابری حفاری های اکتشافی

جعفری با بیان اینکه توسعه فعالیت های اکتشافی انجام شده از سال 92 تاکنون منجر به ثبت رکوردهای اکتشافی جدید در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران شده است، گفت: میزان حفاری به عنوان یک شاخص مهم اکتشاف از حدود 28 هزارمتر در سال 92 به حدود 86 هزار متر در سال 93 رسیده که رشد حدود 3 برابری را در برداشته است. ذخایر جدید اکتشاف شده زغال سنگ کک شو و حرارتی در محدوده های البرز مرکزی و ایران مرکزی (شهرستان طبس) حدود350 میلیون تن و اکتشاف ذخایر جدید سنگ آهن در ایران مرکزی (استان های یزد و کرمان) حدود 300 میلیون تن است. در حوزه پلی متال و شورابه ها نیز با دریافت پهنه های اکتشافی جدید تاکنون بیش از4 تن ذخیره طلای خالص و حدود 25 هزار تن ذخیره آنتیموان کشف شده است.

وی افزود: براساس برنامه های انجام شده طی سال های 92 تا 95 در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در مجموع حدود 700 میلیارد ریال هزینه اکتشافی از سوی ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی صرف شده است که نتیجه آن، انجام 200 هزار متر حفاری اکتشافی زغال سنگ، سنگ آهن و شورابه ها است.

به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با هزینه حدود 20 میلیون دلار، ارزش افزوده ای بالغ بر 4 میلیارد و 250 میلیون دلار حاصل شده که حدود 200 برابر هزینه صرف شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا