عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر آغاز شد

عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر آغاز شد

دنیای معدن - کلنگ طرح احداث کارخانه تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر در استان لرستان با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، مقامات استانی و نمایندگان مجلس به زمین زده شد.

مهدی کرباسیان با گرامیداشت دهه مبارکه فجر و یاد امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و همچنین رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه طرح احداث کارخانه تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر 150 هزار تن در سال است، گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و ایمیدرو انجام می شود و در راستای سیاست های دولت برای استفاده از توانمندی شرکت های داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه این پروژه، تخصیص یافته و مشکلی از این بابت وجود ندارد گفت: با توجه به پتانسیل های معدنی منطقه، پیش بینی شده که فاز دوم این طرح نیز پس از احداث کارخانه اجرایی شود.
کرباسیان شهرستان پل دختر را منطقه مستعد برای مواد معدنی همچون آهک ذکر کرد و افزود: طبق مذاکرات انجام شده با مسئولان استان، قرار است هر چه سریع تر مجوز های لازم برای احداث این کارخانه دریافت شود.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: سیاست دولت، حمایت از بخش خصوصی است و باید با تسهیل شرایط برای شرکت های خصوصی، مسیر توسعه و اشتغال در کشور را هموار کنیم.
وی همچنین به اقدامات دولت یازدهم طی سه سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: انجام اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربعی سبب شده ذخایر قابل توجهی در بخش سنگ آهن و زغال سنگ به دست آید که با ادامه اکتشاف پیش بینی می شود جایگاه معدنی ایران از پانزدهم فعلی به ده ارتقا یابد.
در این برنامه، استاندار لرستان نیز فراهم شدن شرایط حضور شرکت های خصوصی را ضروری دانست و گفت: باید فرش قرمز پیش پای فعالان خصوصی پهن کنیم تا به اهداف توسعه اشتنغال دست یابیم.
هوشنگ بازوند گفت: راه نجات مبارزه با بیکاری، سرمایه گذاری است که آن هم به تنهایی در توان دولت نیست و با مشارکت بخش خصوصی، شدنی است.
وی یادآور شد: استان لرستان به رغم توانمندی های اقتصادی موجود، طی 15 سال دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور بود.
پیش از وی، سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تلاش ایمیدرو برای فعال شدن این پروژه در شهرستان پلدختر استان لرستان گفت: طرح تولید آهک صنعتی و هیدارته پلدرختر در شرایطی به مرحله اجرایی رسید که دولت با شرایط مالی، اقتصادی و بین المللی متعددی مواجه بوده است.
در این مراسم، همچنین فرماندار پلدختر و امام جمعه ابن شهرستان درباره اثرات این طرح و رفع موانع بیکاری در منطقه سخنرانی ایراد کردند.
بنا به این گزارش، طرح احداث کارخانه تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر در 2 فاز اجرایی می شود و برای اجرای آن، 1200 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا