افزایش 50 میلیون دلاری صادرات محصولات شیلاتی در سال 95

افزایش 50 میلیون دلاری صادرات محصولات شیلاتی در سال 95

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش 50 میلیون دلاری ارزش صادرات محصولات شیلاتی تا پایان امسال خبر داد.

حسن صالحی در جشن شکرانه میگوی پرورشی استان هرمزگان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: ارزش محصولات شیلاتی صادراتی کشور سال گذشته رقمی در حدود 350 میلیون دلار بود که این رقم در سال 95 به 400 میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش نامه نیوز، وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در بخش های مختلف کشاورزی در دولت تدبیر و امید، بیان داشت: امسال در سایه تلاش های انجام شده، میزان واردات کشور در زمینه تولیدات کشاورزی از بیش از 9 به کمتر از سه میلیون دلار می رسد که این موفقیت به برکت خودباوری به دست آمده است.

صالحی با بیان اینکه امروز بیش از 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود، خاطر نشان کرد: خودکفایی در تولید گندم از جمله موفقیت های بزرگی است که در دولت تدبیر و امید رقم خورده و این خودکفایی، تبلور بزرگترین بخش اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان شیلات ایرن با بیان اینکه سال گذشته بیش از 12 هزار تن میگوی صادراتی در کشور تولید و صادر شد، اظهار داشت: امسال میزان صادرات میگو به بیش از 14 هزار تن خواهد رسید و کیفیت و فرآوری میگوی تولیدی در کشور نیز بسیار خوب است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سازمان شیلات ایران گفت: در پسابرجام رویکرد جدیدی در کشور در حوزه توسعه شیلات برای جذب سرمایه گذاری و بازار صادراتی انجام شد به طوری که در یکسال گذشته با کشورهای فرانسه، رومانی، فنلاند، ایتالیا، چین، ویتنام، روسیه و تایلند مذاکراتی انجام شد.

در این مراسم از پرورش دهندگان میگو در استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.
هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد دارای 22 بندر صیادی است که طی چند سال گذشته تاکنون 10 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده و وسعت مزارع فعال پرورش میگو دراین استان بیش از چهار هزار هکتاراعلام شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا