استاد دانشگاه معدن در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

توليد‌کنندگان صنايع معدني نيازمند وام‌هاي دولتي

توليد‌کنندگان صنايع معدني نيازمند وام‌هاي دولتي پايگاه خبري معدن نيوز- يک استاد دانشگاه معدن گفت: دو سال گذشته را صنايع معدني در رکود گذرانده‌اند و اين مسئله به دليل عملکرد ضعيف بر روي صنايع معدني است.
فيروز علي نيا در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: مسئولان مربوطه بايد بر روي منابع معدني بهتر کار کنند و سرمايه گذاري‌هاي خوبي وارد اين حوزه کنند چرا که بدون سرمايه‌گذاري مناسب امکان خروج از رکود وجود ندارد.
وي افزود: البته يکي از مواردي که باعث شده صنايع معدني همچنان در رکود باشند رکود بر صنعت ساختمان است و تا زماني که صنعت ساختمان رشد نکند شاهد پيشرفت در صنايع معدني نخواهيم شد.
علي نيا خاطر نشان کرد: رکودي که در حال حاضر بر فولاد و سنگ آهن و سيمان مستولي شده با رونق ساختمان‌سازي و آغاز پروژه‌هاي عمراني دولتي به رونق مي‌رسد. البته لازم است دولت وام‌هاي کم بهره‌اي را در اختيار صنايع معدني قرار دهند تا آنها بتوانند مشکلات مالي خود را بر طرف کنند زيرا مسائل مالي بسياري از کارخانه‌ها را به تعطيلي کشانده است.
اين استاد دانشگاه گفت: متاسفانه ديگر در بازار‌هاي ايران نه خريدار و نه توليد‌کننده قوي و فعال وجود دارد، بسياري انگيزه‌هاي خود را از دست داده‌اند که اين مسئله باعث شده بازارهاي چين قوي و فعال شود.
علي نيا عنوان کرد: متاسفانه چين سنگ آهن را به صورت خام خريداري مي‌کند و سپس فرآوري شده به ايران مي‌فرستد و ارزش افزوده بسياري را نصيب خود مي‌کند.
وي اشاره کرد: قرار بود تا سال 1404 توليد آهن و فولاد به 57 تن برسد اما تا کنون تنها 27 ميليون تن توليد داشته‌ايم که ميزان آن طي ماه‌هاي اخير کاهش داشته و اگر شرايط اينگونه ادامه پيدا کند بعيد به نظر مي‌رسد به اين ميزان برسيم.
استاد دانشگاه معدن بيان کرد: ذوب آهن و بسياري از کارخانه مقدار زيادي آهن و فولاد در انبارهاي خود ذخيره کرده‌اند چرا که خريداري براي آنها وجود ندارد. بايد تلاش شود براي صنايع مادر در داخل کشور پيدا کنيم تا توليد‌کنندگان انگيزه مظاعفي يراي توليد پيدا کنند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا