گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

افزایش 33 درصدی ارزش معاملات هفتگی بورس اوراق بهادار تهران

افزایش 33 درصدی ارزش معاملات هفتگی بورس اوراق بهادار تهران

صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با 53.4 درصد، بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد و دو صنعت «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» به ترتیب با 8 و 7 درصد از حجم معاملات هفتگی، در رده های بعدی قرار گرفتند.


بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت، اطلاعیه های مهم منتشر شده در کدال و خبرهای مهم در طول هفته پرداخته، در هفته گذشته حجم معاملات 5 میلیارد و 718 میلیون سهم و ارزش آن 8 هزار و 96 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 32 و 33 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، از ابتدای سال تا سیزدهم بهمن 1395 شاخص کل (هم وزن) بورس تهران 17 درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه شاخص کل (ارزش- وزنی) 3.5 درصد کاهش داشته است. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 5.5 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 14 درصد، قیمت دلار (آزاد) 11.5 درصد و قیمت یورو (آزاد) 9.3 درصد افزایش داشته است.

صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با 53.4 درصد، بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد و دو صنعت «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» به ترتیب با 8 و 7 درصد از حجم معاملات هفتگی، در رده های بعدی قرار گرفتند.

بر این اساس در 30 روز منتهی به سیزدهم بهمن‌ماه 1395، صنعت «استخراج سایر معادن» با بازدهی 44درصد مثبت، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «بانکها و مؤسسات اعتباری» با افت 15 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکتها، شرکت «کشت ‌و صنعت ‌پیاذر» با 79.9 درصد بیشترین افزایش و «بانک ملت» با منفی 39.9 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

در مقایسه شاخص بورس های اوراق بهادار، در هفته منتهی به پانزدهم بهمن‌ماه 1395، شاخص بورس استانبول (BIST100) با رشد 5.4 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو (NIKKEI225) با افت 2.8 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

مطابق این گزارش در 7 روز منتهی به پانزدهم بهمن‌ماه 1395، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 1.2، 2.3 و 2 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی، نیکل با 7.7 درصد بیشترین و مس با منفی 2.1 درصد کمترین بازدهی را داشتند.

از مهمترین اتفاقات هفته گذشته میتوان به آغاز فروش آپشن بزرگ‌ترین شرکت بازار سهام ایران (شرکت فولاد مبارکه)، اعلام عدم محدودیت ورود اسکناسی ارز به کشور توسط رییس‌کل بانک مرکزی، تکذیب اخذ مالیات جدید از سهامداران، مذاکرات خودروسازان ایرانی و چک برای تولید مشترک، بازگشایی نماد بانک تجارت، تکذیب شایعه ادغام بانک سرمایه در بانک ملت و تکذیب آتش سوزی شرکت پالایش نفت تهران اشاره کرد.

علاقمندان می توانند برای مشاهده اصل گزارش اینجا را کلیک کنند.

http://new.tse.ir/pages/Files/Peyvast/pf_20304.pdf

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا