در ناحیه نورد سرد انجام شد؛ جا به جایی بلوک‌های هیدرولیک خط اصلاح ورق شماره ٣

در ناحیه نورد سرد انجام شد؛ جا به جایی بلوک‌های هیدرولیک خط اصلاح ورق شماره ٣

دنیای معدن - مسعود ضیایی با اعلام این مطلب افزود: بلوک‌های هیدرولیک هدایت فشار از سوی پمپهای هیدرولیک به سمت جک‌های عملگرد را به عهده دارند، به گونه‌ای که با ارسال سیگنال از طرفPLC خط به والوهای کنترلی نصب شده بر روی بلوکها این انتقال فشار را میسر می‌سازند.

وی با بیان اینکه خطوط نهایی ناحیه نورد سرد دارای چهار خط اصلاح ورق است، گفت: هر یک از این خطوط، وظیفه اصلاح کلاف شامل کناره بری، موج‌گیری و صاف کردن سطح ورق، روغن‌کاری و تقسیم کلاف را بر عهده دارند که در این میان خط اصلاح ورق شماره ۳ به دلیل توانایی تولید ورق‌های باکیفیت سطح ویژه از اهمیت بیشتری در بین خطوط نامبرده برخوردار است.
کارشناس اجرای پروژه‌های ناحیه نورد سرد در خصوص علل اجرای این پروژه افزود: با توجه به اینکه بلوک‌های هیدرولیک خط اصلاح ورق شماره ۳ ناحیه نورد سرد در فضایی واقع شده بودند که دسترسی به آنها درزمانی که خط در حال تولید بود، به دلیل حرکت واکینگ بیم، کویل کار و دراگ چین‌های نصب شده در ورودی و خروجی خط به لحاظ ایمنی، نا ممکن بود و همچنین در زمان تعمیرات خط نیز به دلیل نبود فضای کافی، تردد کارکنان تعمیرات در اطراف بلوکهای والواستند به منظور انجام تعمیرات احتمالی، به سختی انجام میگرفت، بنابراین پروژه‌ای با عنوان جابجایی بلوک و والواستندهای هیدرولیک تعریف شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل مناقصه و ابلاغ به پیمانکار اجرایی طرح، پس از طراحی مجدد، بلوک‌های هیدرولیک به سطح کارگاه منتقل و سپس فرآیند اسپول سازی، اسیدشوئی و فلاشینگ لوله‌ها و اتصال خطوط هیدرولیک به این بلوک‌ها انجام شد و پس از فیکس کردن لوله‌ها و اتصال مجدد خطوط ابزار دقیق، خط نامبرده مجدداً راه‌اندازی و در مدار تولید قرار گرفت.
ضیایی یادآوری کرد: همچنین با توجه به فرصت به وجود آمده در زمان تعمیرات خط، واکینگ بیم خروجی خط که تا این زمان به دلیل برخی مشکلات، به بهره برداری نرسیده بود نیز با موفقیت راه اندازی و وارد مدار تولید شد که سبب کاهش فشار کار بر جرثقیل انتقال دهنده کلاف به خط بسته بندی میگردد.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که تا پیش از اجرای این پروژه به منظور انجام هرگونه عملیات تعمیراتی بر روی بلوکها لازم بود تا خط به طور کامل متوقف گردد، به نتایج انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: سهولت دسترسی به بلوک‌های هیدرولیک و والوهای کنترلی تعبیه شده بر روی آنها به منظور تعمیر و نگهداری آسان و برنامه‌ریزی در راستای سرویس منظم آنها در فضایی ایمن، کنترل بهتر نشتی بلوک‌ها و تمیزکاری آسان اطراف بلوک‌ها، عیب‌یابی سریعتر سیستم هیدرولیک و آماده به کار بودن بیشتر خط تولید و نیز کاهش توقف های ناخواسته مرتبط با سیستم هیدرولیک از مهمترین این نتایج به شمار میآید.
کارشناس اجرای پروژه های ناحیه نورد سرد در پایان از حمایت مدیریتهای اجرای پروژه نواحی نورد سرد و گرم و همکاری بسیار مؤثر کارکنان خطوط اصلاح ورق، هیدرولیک تخصصی ناحیه، شرکت مهندسی کویر و سایر عوامل اجرایی در این پروژه قدردانی نمود.
اجرای موفقیت آمیز عملیات پوشش سقف مانیتورینگ‌های فولادسازی
پروژه عملیات پوشش سقف مانیتورینگ‌های فولادسازی که عملکرد مناسبتر غبارگیرها و در نتیجه بهبود فرآیندهای زیست محیطی را به همراه دارد، با اتکا به دانش فنی کارکنان تعمیرات مرکزی و مرکز نگهداری و تعمیرات ساختمانی با موفقیت به پایان رسید.
حسین طاهری رئیس مرکز نگهداری و تعمیرات ساختمانی، با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه علاوه بر مزیت های زیست محیطی، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی نیز برای شرکت به همراه داشته است، در خصوص مراحل اجرای این پروژه گفت: با توجه به نیاز بهینه سازی ورقهای سقف فولادسازی، تصمیم به ایجاد مسیر دسترسی ایمن به وسیله ورقهای ذوزنقه ای گالوانیزه گرفته شد در عین حال به منظور ایجاد فضای مناسب برای نصب داربست و شروع عملیات نصب، ورقهای قوس و فلاشینگ قدیمی نیز دمونتاژ شد.
وی افزود: علاوه بر این با توجه به حضور کارکنان فولادسازی در محل و عدم امکان شات دان خط تولید حتی به صورت مقطعی، ایمن سازی فضای داخل سالن فولادسازی توسط گروه دسترسی با طناب (راپ اکسس) انجام شد.
در همین خصوص حمیدرضا باورساد تکنسین آماده کننده کار نگهداری و تعمیرات ساختمانی که نظارت بر اجرای این پروژه را به عهده داشت در خصوص عملیات نصب اسکلت و پوشش بدنه در این پروژه یادآوری کرد: عملیات نصب شامل جوشکاری ساپورتها، نصب Z و سگراد، نصب فلاشینگ و ورق پوشش بدنه، آببندی و ماستیک کاری و استفاده از فوم پلی یورتان بود که با رعایت کامل موارد ایمنی و با کیفیت مطلوب انجام و در مرحله پایان کار ورق پوشش بدنه مانیتور در محل قبلی خود نصب شد و بدین ترتیب عملیات اجرایی پوشش سقف مانیتورینگ ناحیه فولادسازی با موفقیت به پایان رسید.
وی در پایان از مدیریت های تعمیرات مرکزی و فولادسازی، مجموعه تیم نظارتی پروژه، همکاران خدمات فنی ناحیه فولادسازی و عوامل اجرایی از جمله شرکت توکابتن که در پیشبرد موفقیت آمیز این پروژه سهم به سزایی داشتند، تشکر و قدردانی نمود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا