مدیرعامل شرکت بورس مطرح کرد؛

درخواست 40 شرکت خصوصی برای پذیرش در بورس

درخواست 40 شرکت خصوصی برای پذیرش در بورس

مدیر عامل بورس تهران با بین اینکه تاکنون درخواست 40 شرکت خصوصی برای ورود به بورس به هیات پذیرش ارایه شده، گفت: موفقیت نخستین عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش در بورس تهران با توجه به حضور متعهد پذیره نویس تضمین شده است.

 

حسن قالیباف اصل با بیان اینکه عرضه اولیه نخستین عرضه با مدل ثبت سفارش و با هدف عدالت بیشتر میان همه خریداران صورت می‌گیرد، گفت: دوره ثبت سفارش برای ورود سفارش های خرید از ساعت 10 الی 12 ظهر امروز بوده و امکان اصلاح و یا حذف سفارش در این مدت امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با "فارس" از نخستین عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش در روز جاری خبر داد و گفت: امروز یکشنبه 17 بهمن تعداد 340 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت گروه دارویی برکت متعلق به شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر به عنوان پانصد و ششمین شرکت پذیرفته شده در نماد معاملاتی «برکت» به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت و عرضه خواهد شد.

وی افزود: سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر 20 هزار سهم و هر کد معاملاتی تنها مجاز به ارسال یک سفارش خواهد بود که باید به قیمت محدود در دامنه قیمتی تعیین شده در کف قیمت 220 تومان و سقف قیمت 242 تومان باشد.

مدیر عامل بورس تهران با بیان اینکه نگرانی از بابت عرضه اولیه امروز سهام شرکت دارایی برکت وجود ندارد ، گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری تدبیر به عنوان متعهد خرید این سهم تعیین شده موفقیت این عرضه اولیه در روز جاری تضمین شده است.

این مقام مسوول با اشاره به درخواست های بی شمار شرکت‌های خصوصی برای ورود به بورس تهران گفت: هم اکنون درخواست بیش از 40 شرکت خصوصی برای پذیرش در بورس تهران در حال بررسی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا