گردشگری معدنی به زودی در کرمان آغاز می شود

گردشگری معدنی به زودی در کرمان آغاز می شود

دنیای معدن -سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از بررسی طرح گردشگری معدنی از جمله گردشگری در معادن زغالسنگ شهرستان های زرند، کوهبنان و راور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صدد بررسی و اجرای این طرح گردشگری هستیم.

مهدی حسینی نژاد در حاشیه بازدید نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زرند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان از معدن سراپرده شهرستان زرند، افزود: بسیاری از معادن استان کرمان می توانند پذیرای گردشگران از جمله گردشگران تخصصی در حوزه های مختلف معدنی و کارهای پژوهشی باشند.
مدیرعامل معدن سراپرده شهرستان زرند هم در این بازدید با ارائه تاریخچه ای از اکتشاف و استخراج این معدن زغالسنگ گفت: حدود 120 کارگر در این معدن زغالسنگ در حال فعالیت هستند و خوشبختانه این معدن نسبت به تعداد نیروهایی که دارد در استان کرمان بیشترین بازدهی و راندمان را دارد.
یدالله اسماعیلی افزود: اگر شرکت زغالسنگ بتواند حداقل نیمی از بدهی ما را پرداخت کند می توانیم بیش از 2 برابر به ظرفیت استخراج خود اضافه کنیم.
مسئول استخراج معدن سراپرده نیز بیان کرد: ماهانه به طور میانگین پنج الی 6 هزار تن زغالسنگ از این معدن استخراج می شود.
مهناز میرزایی ادامه داد: خوشبختانه با رابطه خوب بین کارگران و مسئولان این معدن توانسته ایم همچنان و در این شرایط کار استخراج را به خوبی ادامه دهیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا