جیلی امگرند RV7; یک هاچ‌بک زیبا در بازار ایران

جیلی امگرند RV7; یک هاچ‌بک زیبا در بازار ایران

امگرند هاچ بک از نظر فهرست تجهیزات و طراحی کابین تفاوت چندانی با نسخه سدان ندارد. از نقاط قوت کابین RV7 هاچ بک می توان به ...

هفته‌نامه گزارش بازار: طراحی RV7 هاچ بک تفاوت هایی با نسخه سدان دارد که از مهم ترین آنها می توان به فرم متفاوت چراغ های جلو و عقب، طراحی اسپرت تر سپرها و لچکی تغییر شکل یافته پنجره عقب اشاره کرد. با ورود به کابین با فضایی نسبتا لوکس با کیفیت قابل قبول رو به رو خواهید شد. اندازه فرمان نسبتا بزرگ است و صندلی ها با چرم مصنوعی پوشانده شده اند.

امگرند هاچ بک از نظر فهرست تجهیزات و طراحی کابین تفاوت چندانی با نسخه سدان ندارد. از نقاط قوت کابین RV7 هاچ بک می توان به تنظیم برقی صندلی جلو و صفحه نمایش گر روی کنسول مرکزی جلو اشاره کرد. کیفیت ظاهری کابین مناسب است، اما کافی است به دکمه ها و کنترلرها بیش تر دقت کنید تا به کیفیت معمولی آنها پی ببرید.

جالب است که به جز دکمه های روی درب راننده، دکمه های شیشه بالابر روی سایر درها فاقد چراغ روشن شونده در شب هستند! صندلی های RV7 سفت هستند و در مسافرت های طولانی موجب خستگی سرنشینان می شوند. هم چنین فضای پا برای صندلی های جلو مناسب است، اما فضای سر و پا در ردیف عقب، با توجه به ابعاد خودرو، محدود به نظر می رسد و افراد قد بلند را دچار مشکل می کند. نسخه سدان و هاچ بک RV7 اولین خودرو چینی است که موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه euroNCAP شده.

 
جیلی امگرند RV7

یکی از نکات جالب ایمنی در RV7، باک ضدانفجار آن است که با چند لایه پلیمری پوشانده شده. هم چنین RV7 از معدود خودروهای چینی مخصوصا در کلاس هاچ بک است که علاوه بر ایربگ های جلو، از کیسه های هوای جانبی و پرده ای نیز بهره می برد. جیلی RV7 هم چون نسخه سدان از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ به حجم 1.8 لیتری را در دل خود جای داده که بر پایه یکی از پیشرانه های تویوتا طراحی شده است.

این پیشرانه به سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز شده و قادر است 138 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع TRAILING ARM است. سیستم تعلیق عقب و تایرهای GITI با پهنای 215 میلی متر، نقش بسزایی در کوبش های داخل کابین دارند، اما همین لاستیک های پهن، از RV7 هاچ بک یک خودرو چینی با هندلینگ قابل قبول ساخته اند.

فرمان عملکرد مناسبی دارد، اما انتقال تکان های مسیر به فرمان از دقت آن می کاهد. هم چنین علی رغم دیسک های خنک شونده در هر 4 چرخ و سیستم ABS و EBD، ترمزهای RV7 چندان قوی نیستند و در ترمزگیری های شدید، علاوه بر دایو دماغه خودرو، صداهایی نیز از چرخ ها شنیده می شود.
 
جیلی امگرند RV7

 هاچ بک نیز همچون نسخه سدان با 2 گیرباکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شود، که نسخه مجهز به گیرباکس دستی هیجان بیش تری در رانندگی به ارمغان آورده، اما به نظر می رسد نسخه اتوماتیک برای استفاده در شهرهای شلوغ راحت تر باشد.

پیشنهاد نهایی

اگر بودجه تان به خرید هاچ بک های کره ای نمی رسد و به دنبال گزینه ای متفاوت از هاچ بک های وطنی با فهرست تجهیزات قابل قبول و ایمنی مناسب هستید، RV7 هاچ بک می تواند انتخاب مناسبی در رنج 40 تا 60 میلیون تومان (با توجه به کارکرد و سلامت بدنه) باشد.

رقبای داخلی و خارجی:

•    TOYOTA YARIS
•    HYUNDAI 130
•    BAIC SABRINA

نکات مثبت و منفی

•    فهرست تجهیزات قابل قبول
•    ایمنی مناسب
•    ظاهر متفاوت نسبت به هاچ بک های وطنی
•    لوازم جانبی کم یاب و گران قیمت
•    رانندگی کم هیجان
•    بازار خرید و فروش نامناسب

امکانات و تجهیزات

کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای، آنتن جذبی

داخل شیشه، سیستم صوتی به همراه پخش دی وی دی و نمای گر 6.5 اینچی. سانروف برقی، آینه ها و شیشه های برقی، 4 شیشه مجهز به پاورویندوز، صندلی ها، فرمان و پنل درهای چرمی، صندلی های تاشو عقب، صندلی برقی راننده 8 جهته، آینه وسط با قابلیت مات شدن.
 
جیلی امگرند RV7

مشخصات فنی

کلاس: هاچ بک متوسط
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1792 سی سی
قدرت: 138 اسب بخار در 6200 دور
گشتاور: 172 نیوتن متر در 4200 دور
گیرباکس: 5 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک
وزن: 1280 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 7.2 لیتر (نسخه صفر)
حجم باک: 50 لیتر
شتاب صفر تاصد: 12 ثانیه (نسخه صفر، اتوماتیک)
قیمت: 45 تا 55 میلیون تومان؛ 2013 تا 2014 دست دوم

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا