مديرعامل شركت يگانه انديش صنعت مطرح كرد :

موانع جذب پول در صنعت فولاد

موانع جذب پول در صنعت فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - در آستانه برگزاري هفتمين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران با نگاهي به بازار که بازيگران اصلي آن را تصميم گيران، توليدکنندگان، صاحب نظران و فعالان بازار فولاد تشکيل مي دهند، گفت گويي با امير خدابنده، مديرعامل شرکت يگانه انديش صنعت درباره توسعه صنعت فولاد انجام داده ایم.

به گزارش ماین نیوز، خدابنده درخصوص ورود شرکت هاي بزرگ فولادي پس از اجرايي شدن برجام و استراتژي ايران براي جذب سرمايه خارجي معتقد است که در دوران پسابرجام شرکت هاي زيادي براي سرمايه گذاري ترغيب شده اند، اما مقررات دست و پاگير نظام بانکي و عدم حمايت دولت، از جمله موانعي است که بر سر راه جذب سرمايه گذاران خارجي قرار گرفته است.

وي در ادامه اظهار کرد: پس از برجام انتظار مي رفت شرکت هاي بزرگ وارد بازار سرمايه گذاري فولاد شوند و افزايش توليد صورت گيرد، شرکت هاي فرانسوي و ايتاليايي بسيار راغب به حضور در بازار ايران بودند و گام هايي نيز برداشته شد، اما اين انتظار آنچنان که بايد، محقق نشد. ايران با افزايش امنيت سرمايه گذاري براي سرمايه گذاران خارجي و برنامه ريزي مدون براي جذب و توسعه صنايع و زيرساخت هاي کشور مي تواند به جذب سرمايه هاي خارجي کمک کند. مقررات دست و پاگير نظام بانکي و عدم حمايت هاي دولتي نيز از موانع عمده جذب سرمايه در ايران است.

خدابنده بر اين باور است که امروزه بسياري از شرکت ها و نام هاي بزرگ تجاري در کنفرانس ها شرکت دارند، اما در عمل اين شرکت ها چه در بخش سرمايه گذاري و چه در بخش تامين و فروش محصولات و تجهيزات به ايران، حضور پررنگي ندارند. همچنين خدابنده درمورد اينکه برنامه شرکت يگانه انديش صنعت در برقراري ارتباط با شرکاي جديد تجاري چه خواهد بود، گفت: اولويت برنامه هاي يگانه انديش صنعت در بازارسازي، حفظ شرکاي تجاري فعلي و بهبود ارتباطات موثر با اين شرکاست. ما معتقديم رضايت و تداوم رابطه تجاري با مشتريان، اصل مهمي در تجارت است. در صنعت فولاد که بازاري متزلزل دارد حفظ روابط و رضايت مشتريان مي تواند نقش بسزايي در بازارسازي هر سازماني ايفا کند.

وي در ادامه اظهار کرد: شرکت يگانه انديش صنعت براي برقراري ارتباطات جديد تجاري نيز برنامه اي مدون و تنظيم شده براي حضور در رويدادهاي سالانه صنعت فولاد در دستور کار دارد. حضور در رويدادهاي مهمي چون نمايشگاه متافو، همايش بين المللي سنگ آهن ايران، سمپوزيوم فولاد و ... نمونه هايي از اين برنامه هاي داخلي هستند. اين شرکت همچنين برنامه اي مدون براي حضور در رويدادهاي جهاني حوزه فعاليت خود دارد.

خدابنده در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت رقبا در بازار ايران اشاره کرد و گفت: با توجه به رکود فعلي در صنعت فولاد ايران، بستر رقابت بسيار تنگ تر و رقبا نيز هوشمندانه تر عمل مي کنند، چرا که در زمان رکود، گردش مالي کم و تمايل به تهاتر يا پرداخت مدت دار بيشتر مي شود که اين موضوع باعث مي شود شرکت ها با توان مالي محدود توان رقابتي خود را از دست دهند. وي ادامه داد: در اين بازار شرکت ها با توان مالي بالاتر قدرت مانور بيشتري داشته و شرکت هايي که در حال فعاليت هستند از شرايط خوبي در بازار برخوردارند. بازاري با نوسانات قيمتي بالاامکان حضور شرکت ها با توان سرمايه گذاري کم را از بين مي برد، بنابراين رقباي ما در اين صنعت شرکت هايي با توان رقابتي مناسب و هوشمند تجاري هستند که همين امر موجب شده تا يگانه انديش صنعت با به کارگيري نيروي انساني متخصص، مديريت هوشمند و استفاده از مزيت رقابتي که همان توان سرمايه گذاري بالاي اين شرکت است بتواند خود را به عنوان يکي از شرکت هاي موثر در صنعت فولاد به اثبات برساند.

همچنين نقطه تمايز يگانه انديش صنعت، استراتژي اين شرکت به عنوان شريک تجاري در حوزه تامين با شرکت هاي فولادي است که موجب همکاري هاي نزديک تر و رسيدن به نقطه برد- برد در معاملات مي شود. مديرعامل شرکت يگانه انديش صنعت با ارائه ارزيابي از فرصت هاي سرمايه گذاري و چشم انداز صنعت فولاد ايران و جهان گفت: ظرفيت هاي بسياري خالي و طرح هاي زيادي در حوزه فولاد کشورمان وجود دارد و تا رسيدن توليد حدود 20 ميليون تني حال حاضر کشور به 55 ميليون تني که در افق چشم انداز صنعت فولاد پيش بيني شده، راهي طولاني در پيش است.

وي اظهار کرد: از دولت انتظار مي رود تا حمايت هاي لازم را در جهت تحقق اين طرح ها به انجام برساند. توسعه پروژه هاي ساخت و ساز، حمايت هاي صادراتي از شرکت ها و... درصورتي که از جانب دولت برقرار شوند موجب اشتغال زايي و جلوگيري از بسته شدن بنگاه هاي اقتصادي خواهد شد. از ديدگاه من عملي شدن اين مهم دور از دسترس نيست و مهم حفظ و حمايت از صنايع داخلي و شرکت هاي خدماتي است و اگر سرمايه گذاري در حوزه هايي صورت پذيرد که کشور ما در حال حاضر نياز به واردات آن دارد، بسيار منطقي تر به نظر مي رسد. همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران با نگاهي به بازار، قرار است در روزهاي 26 و 27 بهمن ماه در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شود. علاقه مندان براي کسب اطلاعات بيشتر يا حضور در اين همايش مي توانند با شماره تلفن 42710151 تماس بگيرند يا به وب سايت https:/ / events.den.ir مراجعه يا با آدرس ايميل ISMC@den.ir مکاتبه کنند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا