در گفتگو با مهر مطرح شد:

رابطه اقتصادی ایران و ایتالیا توسعه خواهد یافت

رابطه اقتصادی ایران و ایتالیا توسعه خواهد یافت

شیراز – رایزن بازرگانی سفارت ایران در ایتالیا گفت: رابطه اقتصادی ایران و ایتالیا با انجام کامل توافقات و سفر رئیس جمهور به این کشور توسعه خواهد یافت.

محمد راضی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در زمان تحریم ها نیز به طور متفرقه با کشور ایتالیا رابطه داشتیم، یادآور شد: ایتالیا از جمله کشورهایی بود که حتی در زمان تحریم های گسترده نیز همکاری های اندکی با ایران داشت.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی ها انجام شده به طور حتم پس از انجام کامل توافق و سفر رئیس جمهور به کشور ایتالیا ارتباطات دو کشور چندین برابر خواهد شد.

 رایزن بازرگانی سفارت ایران در ایتالیا تاکید کرد: تجار و بازرگانان ایرانی باید رویکرد متفاوت در مقابل کشور ایتالیا داشته باشند زیرا این کشور دارای تکنولوژی و فناوری بسیار قوی است که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

راضی ادامه داد: جذب سرمایه گذار، مشارکت در تولید و استفاده و فراگیری دانش آنها باید در اولویت رابطه ایران با ایتالیا باشد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که ارتباط ایران و ایتالیا از گذشته وجود داشته اما آنچه که باید امروز به فکر توسعه آن باشیم استفاده از دانش و فناوری های آنها در عرصه های مختلف صنعتی و اقتصادی است.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در ایتالیا تصریح کرد: باید با استفاده از اعتماد سازی شاهد حضور تکنولوژی و علم، گروه های اقتصادی ایتالیا در ایران باشیم تا زمان مشکلات، آنها همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: زمانیکه شرکت های ایتالیایی در تولید داخل کشور مشارکت داشته باشند و ایران تولیداتی با برند آنها را به جهان صادر کند به طور یقین حاضر نخواهند شد از این بازار انصراف دهند.

راضی ادامه داد: امروز شاهد حضور گروه های مختلف اقتصادی کشور ایتالیا در ایران هستیم اما طی چند ماه آینده حضور این گروه ها در استانهای مختلف کشور از جمله استان فارس افزایش چشمگیر خواهد داشت.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در ایتالیا یادآور شد: باید تمامی زیر ساختها برای استفاده از توان بالای اقتصادی و صنعتی این کشور در ایران فراهم شود و بخش خصوصی می تواند در این مسیر نقش مهمی ایفا کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا