رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار با آیات عظام:

بازار سرمایه، تنها با سود شرعی ارزش دارد

بازار سرمایه، تنها با سود شرعی ارزش دارد

دکتر محمدی با اشاره به تشکیل کمیته فقهی در سازمان بورس و اواراق بهادار گفت: ما تنها موضوعات، روش ها و ابزار هایی که از نظر شرعی قابل توجیه باشد را قبول داریم و هر آنچه که توجیه شرعی نداشته باشد سود آن نیز برای ما ارزش نخواهد داشت.


دکتر شاپور محمدی عصر پنجشنبه در دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم بیان داشت: دولت در سال جاری از طریق بازار سرمایه و با استفاده از سلف موازی استاندارد، طلب کشاورزان را به صورت شرعی و قانونی پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی با اشاره به تفاوت ابزار های مالی در غرب و ابزار ها و روش های مورد استفاده در بازار سرمایه کشور عنوان کرد: در بورس ایران بسیاری از ابزار های مالی نوین مطرح جهانی با رعایت همه زوایای اسلامی و شرعی مورد استفاده است و به عنوان مثال تحویل کالا در اوراق سلف برخلاف کشورهای غربی، در قرارداد شرط می شود.

دکتر محمدی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان مرابحه گندم از طریق بازار سرمایه عرضه شد از انتشار مرابحه سلامت و دارو  در آینده خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به انتشار اوراق مرابحه شرکت سایپا گفت: اوراق مرابحه صادر شده این شرکت بزرگترین انتشار اوراق توسط بخش خصوصی در کشور محسوب می شود و در راستای حمایت از تولید ملی صورت گرفته است.

دکتر محمدی ادامه داد: با هدف تقویت اقتصاد ملی عرضه اوراق مشارکت نفت در بازار سرمایه از طریق ابزارهای مالی اسلامی صورت گرفت و در این راستا کمبود باقی مانده این صنعت از برخی کشورهای اسلامی کامل می شود.

به گفته سخنگوی سازمان بورس نحوه تامین مالی در بازار سرمایه، از طریق افزایش سرمایه، اوراق سلف بورس کالا، انتشار انواع اوراق و پذیرش شرکت و صندوق ها و منطبق با شرع است.

در پایان دکتر محمدی با اشاره به تشکیل کمیته فقهی در سازمان بورس و اواراق بهادار گفت: ما تنها موضوعات، روش ها و ابزار هایی که از نظر شرعی قابل توجیه باشد را قبول داریم و هر آنچه که توجیه شرعی نداشته باشد سود آن نیز برای ما ارزش نخواهد داشت.

گفتنی است رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سفر به شهر مقدس قم و در دیدار با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی ضمن قدردانی از آیات عظام عنوان کرد بازار سرمایه کشور در مسیر تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و در این راه چشم انتظار دعای خیر مراجع است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا