نائب رئیس پل ورث در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

برنامه‌های شرکت پل ورث برای صنعت آهن و فولاد ایران

برنامه‌های شرکت پل ورث برای صنعت آهن و فولاد ایران

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت پل ورث به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه اس ام اس طی چند ماه گذشته فعالیت خود را برای حضور قوی‌تر در بازار ایران تشدید کرده و در این راستا نیز توماس شوالم یکی از مدیران باسابقه اتوتک را در یکی از بخش‌های مهم خود به خدمت گرفته است.

خبرنگار ماین نیوز با پاتریک لیزر (Patrick Leyser) نائب رئیس شرکت پل ورث گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

با تشکر از پذیرفتن این مصاحبه لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کنید و در مورد زمینه فعالیتتان توضیح دهید.


من پاتریک لیزر هستم و در شرکت پل‌ورث مشغول به فعالیت هستم. پل ورث حدود 150 سال است که در زمینه آهن و فولاد فعال است. تجارت اصلی شرکت ما طراحی مهندسی و تامین برای شرکت‌ها و پروژه‌های EPC در حوزه آهن و فولاد است. فعالیت ما طیف وسیعی از تجهیزات و تکنولوژی مربوط به کارخانه‌های تولیدکننده فولاد و فلزات گرم، آگلومراسیون، کارخانه‌های سازنده کک و تجهیزات کمکی کوره بلند را در بر می‌گیرد. این شرکت در واقع متعلق به گروه اس ام اس است و این شرکت به صورت مکمل فعالیت می‌کند.

آیا در حال حاضر پروژه‌ای در ایران دارید و یا در حال مذاکره در مورد پروژه‌ای هستید؟

ما در گذشته پروژه‌هایی در ایران برای شرکت فولاد مبارکه در اصفهان داشتیم. در واقع ما در انتظار رفع کامل تحریم‌ها بودیم و بحث مال و فاینانس نیز به عنوان یکی از مباحث اصلی برای اجرایی شدن پروژه‌های ما مطرح بوده است.

بنابراین شما بطور کامل آغاز به فعالیت نکرده‌اید؟

ما در سال گذشته مبادلاتی در مقیاس کوچک با مشتریان ایرانی خود داشتیم. اما پروژه‌های بزرگتری در راه است و انتظار مشتریان ایرانی نیز اینست که سرمایه‌گذاری بیشتری در پروژه‌هایشان صورت گیرد و این موضوع است که در حال حاضر تحقق ان کمی دشوار به نظر می‌رسد.

آیا شما در زمینه سرمایه‌گذاری و فاینانس در ایران برنامه‌ای دارید؟

باید بدانید که ما در این زمینه بسیار مشتاق هستیم و این مساله فقط مربوط به شرکت ما نیست. این بسته به پیدا کردن مشتری مناسب و مساله‌ای بین کشورها و پیدا کردن سرمایه‌گذار مناسب است. بسیاری از فعالان در این صنعت از تولیدکننده تا پخش‌کنندگان در حال بررسی اوضاع برای شروع فعالیت و سرمایه‌گذاری هستند.

کمی در مورد پروژه‌های خود در خاورمیانه صحبت می‌کنید؟

در ایران ما چندین درخواست دریافت کردیم به خصوص در زمینه کارخانه‌های گندله‌سازی که در حال بررسی آنها هستیم. در ترکیه ما پروژه‌هایی در زمینه تامین و نصب تجهیزات کوره‌های بلند داریم که در حال انجام است و همچنین در زمینه تامین تجهیزات صنعت نفت و گاز تلاش داریم که وارد این عرصه شویم. ما همچنین در حال مذاکره با مشتریان در کشورهای عربی مانند عمان هستیم. البته آماده‌سازی و البته به مرحله اجرایی رساندن پروژه‌هایی به این اندازه و حجم زمان‌بر است و ممکن است چیزی حدود یک یا دو سال طول بکشد.

آیا در مورد بازار ایران شناختی دارید و این بازار را بعد از رفع تحریم‌ها چگونه می‌بینید؟

این سوال سختی است. ما در ایران به عنوان نماینده گروه اس ام اس حضور یافته‌ایم. برای ما بسیارمهم است که با افراد فعال در این صنعت همکاری کنیم و در تمام دنیا در دفاتر خود از افراد محلی استفاده می کنیم زیرا آنها هستند که بازار داخلی را به عنوان افراد محلی می‌شناسند و به صورت قابل لمسی با آن در تماسند و می‌توانند به تحقق اهداف ما در بازار ایران یاری رسانند. این روند کاری ما در بازار ایران خواهد بود و با کمک افراد محلی پیش خواهیم رفت. به صورت کلی باید گفت که ما طی یکسال گذشته بطور مرتب به ایران آمده‌ایم و مشتریانی داشته و محصولات و خدماتی را نیز فروخته و ارائه کرده‌ایم. گرچه به دلیل تحریم‌ها ادامه این روابط با ایران و مشتریانمان محدود و گاهی غیرممکن شده بود اما بسیار مشتاقیم که بطور بسیار مثبتی به آینده این روابط بنگریم.

می‌دانید که به دلیل تحریم‌ها چینی‌ها در بازار ایران بسیار فعال بوده و محصولاتشان در بازار تسلط یافته است. نظر شما در این مورد و نقش چین در آینده این بازار چیست؟

من فکر می‌کنم چین ظرفیت بسیار بزرگی از لحاظ منابع و به خصوص سرمایه دارند. وقتی سیاستمداران چینی تصمیم می‌گرفتند که در زمینه‌ای فعالیت کنند علیرغم مشکلاتی که کشورهای اروپایی برای فعالیت در ایران با آن مواجه بودند آنها به آسانی فعالیت خود را انجام می‌دادند. چینی‌ها از فرصت بسیار خوبی که در این تحریم‌ها داشتند استفاده کردند و قدرت سیاسی آنها نیز بسیار به پیشبرد اهدافشان کمک کرد و البته این ارتباط برای ایران نیز سودآور بود.

آیا می‌توانید از این نقطه نظر به موضوع بنگرید که با توجه به کیفیت بسیار خوب محصولات اروپایی و خدمات پس از فروش مناسب شرکت‌های اروپایی امکان رقابت با محصولات چینی را خواهید داشت و به جایگاه خوبی در این بازار دست خواهید یافت؟

باید گفت که ما باید با تامین‌کنندگان چینی رقابت کنیم. البته وقتی بحث قیمت به میان می‌آید این رقابت آن چنان نزدیک نخواهد بود زیرا محصولات ما در مقایسه با محصولات چینی گران قیمت محسوب می‌شوند. البته این یکی از چالش‌های ما و دیگر شرکت های اروپایی و غربی است که قیمت را کمتر کنیم تا کمی قابل رقابت شود. به نظر من در نهایت ایجاد یک برند و به شهرت جهانی رسیدن به دلیل تولید محصولات با کیفیت بالا طی سال‌های زیادی ایجاد می‌شود و ما طی کوتاه‌مدت به این شهرت جهانی دست نیافته‌ایم و نمی‌توانیم این تلاش سخت و طولانی مدت و کیفیت محصولات خود را فدای قیمت کمتر کنیم اما در عین حال در حال تلاش برای یافتن راه‌حلی در این مورد هستیم. این موضوع را همواره در نظر داریم که مشتری ما از پس قیمت‌های بسیار بالا برنمی‌آیند بنابراین باید قیمت‌ها را بهینه‌سازی کنیم. در نهایت یک فاصله بین ما و شرکت‌های چینی وجود خواهد داشت اما در نهایت مشتریان ما از همکاری با ما بهره خواهند برد و ما از این موضوع کاملا مطمئنیم.

گفت‌وگو از تکتم زاهدی فر
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا