معاون وزیر نفت:

بزرگترین قرارداد توسعه پالایشگاه ها با 3 کشور امضا شد/ 8.6 میلیارد دلار

بزرگترین قرارداد توسعه پالایشگاه ها با 3 کشور امضا شد/ 8.6 میلیارد دلار

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات بزرگترین توافق نفتی ایران و ژاپن در صنعت پالایشگاه، از امضای ۸.۶ میلیارد دلار قرارداد توسعه پالایشگاه ها با شرکت‌هایی از ژاپن، کره و چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازمهر، عباس کاظمی  امروز در نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته، گفت: پیش بینی می شود سال آینده با افزایش ظرفیت مازاد تولید، ظرفیت صادرات فرآورده نفتی ایران به ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به گشایش خط اعتباری ۱.۳ میلیارد دلاری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه نفت آبادان بیان کرد: پیش بینی می شود بهمن ماه امسال با حضور مقامات نفت و انرژی چین، مدیران ارشد ساینوپک و مسئولان دولتی عملیات اجرایی این پروژه به طور رسمی آغاز شود.

این مقام مسئول کل حجم سرمایه گذاری این پروژه پالایشگاهی را حدود سه میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده فاز دوم پالایشگاه آبادان به میزان ۱.۷ میلیارد دلار بازگشایی شود که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، حجم تولید نفت کوره پالایشگاه هم از ۴۰ درصد فعلی به حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد کاهش یابد.

کاظمی از امضای قرارداد حدود دو میلیارد دلاری طرح توسعه پالایشگاه نفت اصفهان با شرکت دایلم کره جنوبی خبر داد و افزود: علاوه بر این مذاکراتی با سه شرکت ژاپنی شامل ماروبنی، چیودا و میتسوئی در حال انجام بوده که پیش بینی می شود به زودی قرارداد این پروژه عظیم پالایشگاهی به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار نهایی شود.

وی گفت:  درمجموع با امضای حدود ۱۴ میلیارد دلار قرارداد برای کل پالایشگاه های نفت کشور، حجم تولید نفت کوره در سبد پالایش نفت ایران از ۲۴ درصد فعلی به ۱۰ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا