امروز بعد از حدود ۷ ماه رخ داد:

تبعات بازگشت بانک تجارت به بورس / نظر معاون وزیر درباره "وتجارت"

تبعات بازگشت بانک تجارت به بورس / نظر معاون وزیر درباره

قبل از ظهر امروز نماد بانک تجارت بعد از حدود ۷ ماه غیبت ناخواسته باز شد و با معامله بیش از ۱۵۳ میلیون سهم، قیمت هر سهم آن با ۳۳ درصد کاهش به ۶۷ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درجریان معاملات امروز ، نماد بانک تجارت که ناخواسته از اواخر تیر ماه بسته شده بود، باز شد که با تبعاتی همراه بود.

براساس این گزارش، در این بازگشایی بدون محدودیت نوسان قیمت، بهای هر سهم "وتجارت" با معامله بیش از 153 میلیون سهم به 67 تومان رسید که نسبت به قیمت یبش از 100 تومانی هر سهم در 29 تیر، 33 درصد کاهش یافت و حدود 1.5 هزار میلیارد تومان از ارزش روز بازار سهام کاسته شد و به 3 هزار میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر به دلیل وزن این بانک 4.5 هزار میلیارد تومانی ، شاخص بورس با اثر منفی 370 واحدی و همچنین اثر منفی شرکت های بزرگی چون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، چادرملو، ایران خودرو، پارس خودرو و بانک ملت ، با 560 واحد ریزش به رقم 77,414 واحد رسید.

با این حال بازگشت این بانک به تابلوی معاملات با تبعات مثبتی هم همراه بود بطوریکه حداقل امکان آزاد شدن سرمایه سهامداران بعد از چند ماه فراهم شد. از سوی دیگر در برابر اقدام به فروش 479 و 49 سهامدار حقیقی و حقوقی ، 1,083 و 10 فعال خرد و کلان، حاضر به خرید سهام "وتجارت" شدند.

همچنین با توجه به پیش بینی زیان 93 ریالی و قیمت 67 تومانی هر سهم، نسبت P/E این بانک به 7.15 مرتبه رسید که نسبت به P/E بیش از8.3 مرتبه ای گروه کمتر است.

این درحالی است که به رغم همه مسائل و در برابر روشن شدن وضعیت بانک تجارت و همچنین بانک ملت ، بانک صادرات هنوز اطلاعات مربوط به گزارش حسابرسی شده 6 ماهه و عملکرد 9 ماهه را ارایه نکرده و موجب فرسایشی شدن صنعت بانکداری شده است.

نظر معاون وزیر اقتصاد درباره "وتجارت"

این رویداد درحالی رخ داد که محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی دیروز در نشست مشترک بانک تجارت و هیات تجاری و اقتصادی فرانسه، بانک تجارت را از جمله مهمترین بانک های ایران در ارائه خدمات بانکداری بین الملل معرفی کرد.

وی خطاب به بازرگانان فرانسوی گفت : بانک تجارت از جمله بانکهای بسیار معتبر و خوشنام ایرانی و مورد وثوق کامل دولت و فعالان بخش خصوصی اقتصاد ایران و یک بانک باتجربه و حرفه ای برای تسهیل روابط مالی بازرگانان خارجی با بازرگانان ایرانی است ، بویژه اینکه حضور این بانک در کشور فرانسه از جمله مزیتهای رقابتی مهم برای ارتباطات با بازرگانان و صنعتگران فرانسوی است.

شعبه پاریس بانک تجارت آماده ارایه خدمات

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز  با تاکید بر اینکه این بانک تجارت ، بانک نخست کشور در ارائه خدمات ارزی است اظهار داشت : هرچند اعمال تحریم ها باعث ایجاد خلل در روند ارتباط بسیار خوب بانک تجارت با بانک های فرانسوی شده بود اما بعد از برجام ، مذاکرات و پیگیری های زیادی برای از سر گیری این روابط آغاز شده و غیر از برقراری روابط کارگزاری با بانکهای فرانسوی ، شعبه بانک تجارت در پاریس نیز آمادگی ارائه انواع خدمات ارزی را به مشتریان فرانسوی دارد.
 
وی خطاب به بازرگانان فرانسوی گفت : مهمترین هدف ما تسهیل و تسریع ارتباط بین صنایع و تجار ایران و فرانسه است.
 
مهرپور مدیر امور بین الملل نیز با تاکید بر اینکه بانک تجارت کلیه اقدامات لازم برای رعایت استانداردهای مالی بین المللی را آغاز و توسعه روابط کارگزاری با بانکهای خارجی به انجام رسانده گفت : بازرگانان فرانسوی می توانند از طریق شعبه پاریس بانک تجارت بدون واسطه و نیاز به کارگزار ، مستقیما خدمات ارسال و دریافت حواله به مقصد ایران را به انجام رسانند ، ضمن اینکه  بانک تجارت با سه بانک فرانسوی نیز روابط کارگزاری را از سر گرفته است .

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا