توسط مدیر توسعه بازار مشتقه:

آثار مثبت معاملات الگوریتم در بورس کالا اعلام شد

آثار مثبت معاملات الگوریتم در بورس کالا اعلام شد

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا گفت: معاملات الگوریتم یا معاملات پربسامد، فرایند معامله گری در بازارهای حراج پیوسته از جمله معاملات بازار سهام و بازار معاملات مشتقه در بورس کالایی را تسهیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علیرضا ناصرپور با اشاره به بستری که معاملات الگوریتم در بازار سرمایه به ویژه در معاملات مشتقه بورس کالا فراهم می کند به سنا گفت: در حوزه معاملات مشتقه بورس کالا، معاملات به صورت پیوسته انجام می شود و با توجه به مزیت هایی مانند صرفه جویی در هزینه های اجرایی، بهتر است معاملات در این بستر انجام شوند.

وی افزود: افرادی که در این بازارها حضور دارند به خصوص نهادهای مالی، شرکت های حقوقی، برخی از صندوق های طلا یا صندوق های کالایی که جدیداً قصد ورود به این حوزه را دارند و همچنین بازارگردانان می توانند هم از نظر روش های معاملاتی و هم به لحاظ صرفه جویی در هزینه های اجرایی، از بستری که معاملات الگوریتم به عنوان یک زیرساخت فراهم می کند، بهره برده و معاملات خود را انجام دهند.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا با اشاره به نحوه معاملات تا پیش از معاملات الگوریتم عنوان کرد: تا پیش از معاملات الگوریتم، معاملات از سوی معامله گر به صورت دستی وارد سامانه معاملاتی می شد.

ناصرپور ادامه داد: در معاملات الگوریتم، این نرم افزارهای معاملاتی الگوریتمیک هستند که به گونه ای با استراتژی های تعریف شده، معاملات را انجام می دهند.

وی با اشاره به مزیت معاملات الگوریتم اظهار داشت: این معاملات هم سرعت عمل معاملات را بالا می برد و هم دقت آن را و در نهایت به توسعه ابزارها معاملاتی می انجامد. همچنین، فرایند انجام معاملات با حجم بالا که عمدتا توسط نهادهای مالی مانند بازار گردانان و صندوق ها انجام می شود، را تسهیل می کند.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از سازمان بورس گفت: اجرایی شدن معاملات الگوریتم، موضوعی بود که از مدت ها پیش مطالبه بازار سرمایه بود و اکنون با درایت این سازمان مجوز معاملات به صورت اصولی صادر شده است.

ناصرپور بیان کرد: امید می رود با معاملات الگوریتم در آینده شاهد توسعه شرکت های نرم افزاری که در این حوزه ها فعالیت می کنند، باشیم و همچنین شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازارهای مشتقه و بازارهای دیگری که در حوزه حراج پیوسته فعالیت می کنند، باشیم.

بنا بر این گزارش، روز گذشته معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ای به مدیرعامل بورس کالای ایران، انجام معاملات الگوریتمی و نیز معاملات پربسامد را بلامانع اعلام کرد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا