صادرات كنسانتره سنگ آهن گل گهر به چين

صادرات كنسانتره سنگ آهن گل گهر به چين

در ۶ ماه نخست امسال شرکت صنعت و معدنی گل‌گهر ۲میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن را به چین صادر کرده و با توجه به تغییرات قیمت، برای آنها سودآوری نیز داشته است.

 

یکی از محصولات تولید شده از سنگ‌آهن، کنسانتره بوده که از نیازهای اولیه صنعت فولادسازی است. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درباره وضعیت صادرات محصولات معدنی این شرکت گفت است: در ۶ ماه نخست امسال شرکت صنعت و معدنی گل‌گهر ۲میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن را به چین صادر کرده و با توجه به تغییرات قیمت، برای آنها سودآوری نیز داشته است.
ناصر تقی‌زاده درباره چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن و محصولات دیگر مانند کنسانتره بیان کرد: امیدواریم در آینده ایران خود مصرف‌کننده این محصول باشد و صادراتی در این حوزه نداشته باشیم. همچنین زمینه تولید محصولات نهایی و مهم مانند گندله در کشور فراهم شود و صادرات این دست از محصولات در آینده نزدیک برای کشور رقم بخورد.
وی درباره بازار داخلی کنسانتره سنگ‌آهن نیز اینگونه گفت: بازار داخلی این محصول به نسبت خوب بوده و شرکت گل‌گهر توانسته نیاز کشور را به این ماده معدنی تامین کند. اما از آنجایی که نیاز به ارز وجود دارد مازاد تولید خود را به دیگر کشورها صادر کرده و اینگونه نسبت به تامین منابع ارزی اقدام کرده است. تقی‌زاده ابراز امیدواری کرد در سال آینده این شرکت صادرات کنسانتره نداشته باشد و به سمت صادرات مواد دیگری از زنجیره تولید فولاد حرکت کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا