وزير معادن و پتروليوم افغانستان خواستار شد

سرمايه‌گذاري ايراني‌ها در معادن افغانستان

سرمايه‌گذاري ايراني‌ها در معادن افغانستان
پايگاه خبري معدن نيوز- وزير معادن و پتروليوم افغانستان در ديدار با رييس سازمان توسعه تجارت، خواستار سرمايه‌گذاري ايران در بخش معادن و شهرک‌هاي صنعتي اين کشور شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، داوود شاه‌صبا در ديدار با ولي‌الله افخمي‌راد پيشنهاد سرمايه‌گذاري ايران در بخش‌هاي معدني و کمک ايران براي تدوين قوانين معدني در اين کشور را ارائه داد و گفت: افغانستان براي هيچ کشوري در گسترش روابط اقتصادي و تجاري تبعيض قائل نيست اما همسايگان و به ويژه ايران هميشه براي اين کشور از اولويت برخوردار بوده است.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي معدني کشور متبوعش خاطرنشان کرد: بهره‌مندي از اين معادن و وارد کردن آنها به چرخه توليد و سوددهي نياز به همکاري و کمک بخش دولتي و خصوصي ايران دارد تا قوانين و ضوابط بهره‌برداري از معادن در افغانستان تنظيم شود و با کمک ايران، نيروهاي انساني افغاني آموزش‌هاي لازم را ببينند و از سوي ديگر زمينه سرمايه‌گذاري و راه‌اندازي کارخانه در خاک افغانستان براي طرف ايراني فراهم شود.
گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت در اين باره حاکي است وزير معادن و پتروليوم افغانستان، ‌همچنين ساخت شهرک‌هاي صنعتي در اين کشور را لازمه پيشرفت و توسعه افغانستان دانست و از طرف ايراني خواست که براي راه‌اندازي اين شهرک‌ها به افغانستان کمک کند و در اين زمينه نيز سرمايه‌گذاري‌هاي لازم را انجام دهد.
در اين ديدار ولي‌الله افخمي‌راد رييس سازمان توسعه تجارت، توانمندي‌هاي ايران را در زمينه‌‌هاي مختلف برشمرد و گفت: ايران و افغانستان از نظر ظرفيت‌هاي معدني بسيار غني هستند با اين تفاوت که اين معادن در افغانستان هنوز بکر و دست‌نخورده باقي مانده است و ايران براي همکاري با افغانستان در اين زمينه آمادگي کامل دارد؛ ايران مي‌تواند براي بهره‌برداري و فراوري سنگ‌آهن و تبديل آن به کنسانتره اقدامات لازم را انجام دهد.
وي اشاره‌اي هم به ظرفيت ايران در توليد سيمان داشت و خاطرنشان کرد: افغانستان واردکننده سيمان از ايران است و در ايران هم خوشبختانه کارخانه‌هاي توليد سيمان به وفور وجود دارد؛ ايران مي‌تواند تعدادي از اين کارخانه‌ها را افغانستان مستقر و در آنجا به توليد برساند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا