مدير مجتمع توليدي فروکروم جغتاي در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

بعد از 12 سال فروکروم ايران به سوددهي رسيد

بعد از 12 سال فروکروم ايران به سوددهي رسيد پايگاه خبري معدن نيوز - مدير مجتمع توليدي فروکروم جغتاي گفت: با راه‌اندازي خط بريکت‌سازي، مواد اوليه مورد نياز خود را از آنجا تامين مي‌کنيم که اين مسئله باعث شده قيمت تمام شده محصولات کاهش يابد.
محمدرضا پير حسين لو در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: پس از 12 سال که از فعاليت اين واحد مي‌گذرد امسال در حاشيه سود دهي قرار گرفتيم که علت آن به دليل کاهش قيمت تمام شده محصولات است.
وي افزود: زماني که قيمت تمام شده محصولي با روش‌هاي گوناگون کاسته مي‌شود امکان رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي نيز افزايش مي‌يابد و در اين صورت است که مي‌توانيم کالا‌هاي خود را به قيمت مناسب تري در اختيار مشتريان و خريداران قرار دهيم.
حسين لو تاکيد کرد: با توجه به تلاش‌هاي انجام شده موفق شديم اورهال کارخانه را که هنوز نيمه تمام بود به سرانجام برسانيم.
مدير مجتمع توليدي فروکروم جغتاي تصريح کرد: تا پايان سال جاري ميزان توليد کارخانه فروکروم جغتاي را به 9 هزار تن خواهيم رساند.
وي در خصوص ميزان صادرات محصول به ساير کشورها بيان کرد: حدود 6 هزار تن از محصولات خود را به کشورهاي بلژيک، ارمنستان، هلند، روسيه و ترکيه صادر کرده‌ايم که اين ميزان صادرات به دليل افزايش کيفيت محصولات و کاهش بهاي تمام شده بود که اميد داريم پس از اين با افزايش تعداد شرکت‌هاي خريدار بر ميزان توليد افزوده شود و بتوانيم ارز آوري خوبي داشته باشيم.
وي در مورد خريداران داخلي نيز خاطرنشان کرد: مدتي بود خريداران ايراني اقدام به واردات اين محصول مي‌کردند که خوشبختانه موفق شديم آنها را از واردات منصرف کرده و با ارائه کالاهاي با کيفيت خود آنها را راضي کنيم.
وي در باره مصارف مهم کروميت بيان کرد: کروم بيشتر در صنايع متالورژي، ديرگداز و شيميايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. عيارکروميت قابل استفاده در متالورژي و صنايع شيميايي بالا است اما در ديرگدازها مي‌تواند پايين باشد.
مدير مجتمع فرو کروم جغتاي با بيان اينکه 65 درصدکروم در فلززايي مصرف مي‌شود، افزود: فولاد ضد زنگ، مهم‌ترين آلياژ توليد شده در صنعت فولاد است و 2-1 درصد توليد فولاد جهان را شامل مي‌شود.
حسين لو گفت: فولاد ضدزنگ با دارا بودن 36 – 12 درصد کروم، 80 درصد مصرف جهاني کروم را به خود اختصاص داده است. به علت مقاومت کروم در برابر خوردگي، حرارت، سايش، فرسودگي و اکسيده شدن در تهيه انواع آلياژها کاربرد دارد.
وي خاطرنشان کرد: فروکروم و فروسيليکوکروم را به منظور افزايش سختي و تراکم و همچنين افزايش مقاومت در برابر خزش، و زنگ‌زدن به فولاد اضافه مي‌کنند که درجه کروميت، محصول نهايي را مشخص مي‌کند.
وي افزود: کروم تنها عنصري است که خواص ضدزنگ بودن را به ‌فولاد مي‌دهد. اضافه کردن کروم و ديگر عناصر آلياژساز به فولادهاي ضدزنگ تجاري، خصوصيات و مصرف نهايي آن را تغيير مي‌دهد.
حسين لو اظهار کرد: 75 درصد از فولاد با قالب‌پذيري بالا و خاصيت عالي موجود در بازار در ترکيب خود 25-16درصد کروم، 15درصد کربن و 20-7 ضدزنگي نيکل دارند که در فرآيندهاي شيميايي، تصفيه نفت، کاغذسازي و فرآوري مواد غذايي بکار مي‌رود. 20درصد ديگر از بازار، فولاد ضدزنگ فريتي است که 17-11درصد کروم دارد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا