بخش معدنی جاجرم برای سرمایه گذاری مهیا است

بخش معدنی جاجرم برای سرمایه گذاری مهیا است

دنیای معدن - استاندارخراسان شمالی از پایان مطالعات اکتشافی سنگ آهن در جاجرم خبر داد و سرمایه گذاران را دعوت به ورود در بخش معدنی استان کرد.

محمدرضا صالحی در آیین بهره برداری از پروژه های شهرستان جاجرم مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم از جمله برجام اشاره کرد و اظهار داشت: اگر برجام در کار نبود، امروز باید نفت را در برابر غذا و دارو می فروختیم و از تخصیص اعتبارات و گشایش های فعلی نیز خبری نبود.

صالحی طرح تولید شمش آلومینیوم در جاجرم را نمونه ای از همین گشایش های برجامی دانست و با ابراز امیدواری به اینکه این طرح تا بهار آتی به ثمر خواهد رسید گفت: تبدیل ایران هراسی به ایران نیازی، صدور قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل برای نخستین بار در طول تاریخ و ورود سرمایه خارجی به کشور برخی دیگر از دستاوردهای برجام محسوب می شود.

وی کسب رتبه نخست خراسان شمالی در صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی را یادآور شد و افزود: با توسعه صنایع اصلی در استان ازجمله پتروشیمی و آلو مینا و مجتمع فولاد اسفراین اکنون باید صنایع پایین دستی را فعال کنیم تا به رونق اشتغال در کوتاه مدت کمک کنیم که با سرمایه گذاری های کم هزینه این مهم دست یافتنی می شود.

مقام عالی دولت در استان بابیان اینکه نخستین فجر انقلاب بدون آیت الله هاشمی را پشت سر می گذاریم به خدمات و مبارزات ایشان از سال 42 اشاره کرد و گفت: قدر انقلاب، مردم، وحدت کلمه، قانون اساسی و ولایت فقیه را بدانیم و همه برای هم افزایی، ایجاد نشاط و وحدت در جامعه حرکت کنیم.

در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور محمدرضا صالحی استاندارخراسان شمالی 30 پروژه و پنج واحد تولیدی بااعتباری افزون بر 547 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهرستان جاجرم به بهره برداری رسید.

در دهه فجر امسال 635 پروژه با 61 واحد تولیدی با حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی برای 983 نفر به بهره برداری می رسد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا