اختصاص 30 درصد از ارزش معاملات فرابورس به بازار سهام

اختصاص 30 درصد از ارزش معاملات فرابورس به بازار سهام

نمادهای «حریل» و «غگلپا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص دادند به گونه‌ای که نزدیک به 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال در نماد حریل و افزون بر 3 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 45 میلیارد ریال در نماد غگلپا دست به دست شد.

 

دست به دست شدن بیش از 279 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 209 میلیارد ریال در 24 هزار و 314 نوبت معاملاتی، حاصل معاملات امروز در بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در جریان معاملات آخرین روز این هفته معاملاتی، بازار سهام میزبان نقل و انتقال نزدیک به 136 میلیون سهمی (معادل 48 درصد از حجم کل بازارهای فرابورس) در بیشتر از 18 هزار دفعه دادوستد بود. ارزش کل معاملات امروز مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز بیش از 327 میلیارد ریال (معادل 31 درصد از ارزش کل) بود.

در این میان نمادهای «حریل» و «غگلپا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص دادند به گونه‌ای که نزدیک به 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال در نماد حریل و افزون بر 3 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 45 میلیارد ریال در نماد غگلپا دست به دست شد.

 

رشد 12 واحدی آیفکس در مقایسه با روز آغازین این هفته

 

در 13 بهمن ماه، شاخص کل فرابورس با تاثیر منفی از جانب نماد شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند و پالایش نفت لاوان در ارتفاع 849 واحدی ایستاد و در حالی که نسبت به روز گذشته با کمتر از یک واحد افت مواجه شد در مقایسه با نخستین روز معاملاتی این هفته، 12 واحد رشد را تجربه کرد. در همین حال نمادهای «شراز» و «سمگا» با کمتر از یک واحد اثر مثبت مانع از افت بیشتر آیفکس شدند.

 

همچنین عنوان بیشترین افزایش قیمت تا سقف 5 درصدی به نام نمادهای «غگلپا» و «سمگا» به ترتیب متعلق به شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ثبت شد و در مقابل، نمادهای «شتوکا» و «کتوکا» به ترتیب با 4.9 و 4.7 درصد بیشترین کاهش قیمتی را به خود دیدند.

 

بیشترین حجم و ارزش بازار اوراق با درآمد ثابت در اختیار اخزا9

 

امروز شاهد معامله نزدیک به 447 هزار ورقه در بازار اوراق با درآمد ثابت در 595 نوبت معاملاتی به ارزش بالغ بر 395 میلیارد ریال بودیم و اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با دادوستد افزون بر 132 هزار ورقه به ارزش بیش از 115 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.

 

رصد معاملات بازار تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که در مجموع این بازار 58 هزار و 884 ورقه به ارزش بیش از 45 میلیارد ریال در 3 هزار و 456 نوبت دادوستد، معامله شد. در این میان تسه9305 با 936 هزار ریال، کمترین قیمت و تسه9411 با 779 هزار ریال، بیشترین قیمت را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط که سرمایه‌گذاران نهادی و اشخاص حقوقی امکان خرید و فروش در آن را دارند نیز بیش از 55 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 3 میلیارد ریال نقل و انتقال یافت.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا