افتتاح فولاد نی ریز تاثر بسزایی در ایجاد اشتغال منطقه دارد

افتتاح فولاد نی ریز تاثر بسزایی در ایجاد اشتغال منطقه دارد

دنیای معدن - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت از روند عملیات اجرایی احداث از طرح فولاد نی ریز به عنوان یکی از 36 طرح ملی ومهم اقتصاد مقاومتی کشور که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و نیز سیمان خاکستری نی ریز بازدید کرد.

حسین ابویی مهریزی افزود: فاز نخست احیا مستقیم ( انباشت وبرداشت ) فولاد نی ریزبا پیشرفت فیزیکی 86 درصد در اسفند ماه به بهره برداری می رسد که تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال فراهم می کند .
وی تاکید کرد: طرحهای بزرگ در رشد وشکوفایی اقتصادی نقشی بسیار اثرگذار دارند لذا ضرورت ، دارد مسوولین استانی نسب به جذب وحمایت سرمایه گذاران اقدام وشرایط را برای امرمهم سرمایه گذاری تسهیل نمایند.
در این بازدید همچنین رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر ارز آوری های بسیاربالای فولاد گفت : تولید این کارخانه با تکنولوژی مدرن در مرحله نخست آهن اسفنجی است که با بهره برداری از آن 800 هزار تن به میزان سرمایه گذاری دوهزارو 400 میلیارد ریال به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده و باعث ایجاد اشتغال مسقیم 200 نفر در فاز اول نفر می شود
همتی افزود : جهت تامین خوراک این کارخانه با اتصال فولاد نی ریز به خطوط ریلی دسترسی لازم برای تامین مواد اولیه این کارخانه ازگل گهر سیرجان با سهولت بیشتری انجام می شود.
وی با اشاره به روند احداث سیمان خاکستری نی ریز افزود : این طرح 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ظرفیت اسمی آن روزانه سه هزار و 300 تن سیمان خاکستری است و بخش عمده تجهیزات مورد نیاز این کارخانه نصب شده است و طبق پیش بینی های به عمل آمده تاپایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس با بیان اینکه میزان اشتغال طرح در زمان بهره برداری 350 نفراست یادآورشد : حدود 5 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول بکار خواهند شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا