پارسی در گفت‌وگو با ماین نیوز:

تولید گندله مشکلی ندارد، اشکال در نحوه انتقال آن است

تولید گندله مشکلی ندارد، اشکال در نحوه انتقال آن است

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان معتقد است: گندله به میزان کافی در کشور تامین می‌شود اما مشکل اصلی بحث انتقال آن به واحدهای تولیدی است.

محمدجعفر پارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز توضیح داد: این شرکت با توجه به کمبود برخی مواد اولیه که عمده آنها گندله است، تنها با ۷۰ درصد ظرفیت خود مشغول بکار است. فولاد هرمزگان از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی درباره اینکه چه زمان این شرکت به ظرفیت ۱۰۰ درصدی در تولید دست خواهد یافت؟ تصریح کرد: ظرفیت تجهیزات موجود به نحوی است که می‌توان ماهیانه ۱۲۰ هزار تن اسلب تولید کرد اما در این میان بحث گندله وجود دارد که مانع از این اتفاق می‌شود. چندی پیش موجودی گندله شرکت به حدود ۱۷ هزار تن رسیده بود که تنها نیاز 3 روز را جوابگو بود.

وی با اشاره به تامین گندله بیان کرد: سیاست‌های مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تامین ۱۰۰ درصدی گندله از داخل کشور است اما در صورت مواجه شدن با کمبود حتما نسبت به واردات گندله اقدام خواهیم کرد. البته در سال جاری واردات نداشته‌ایم.

پارسی بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی ما در حمل و نقل گندله است. یعنی تولید گندله به میزان کافی در کشور انجام می‌شود اما انتقال آن از معادنی همچون زرند و گل‌گهر ضعیف است. بطورکلی مشکل اصلی در زمینه انتقال گندله است.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت کنسانتره به جای آنکه واگن‌ها برای ما گندله بیاورند کنسانتره آورده و آن‌را صادر می‌کنند. در حال حاضر آسیا‌سیر (شرکتی که حمل گندله با قطار از گل‌گهر به بندرعباس را انجام می‌دهد) بطور عمده از معدن گل‌گهر کنسانتره به سمت بندرعباس می‌آورد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان از نهایی شدن قرارداد مشاوران توسعه این شرکت با فولاد تکنیک برای طرح توسعه خبر داد. احتمال می‌رود این قرارداد تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده با SMS و ایریتک با هدف 2 برابر شدن ظرفیت (دستیابی به ظرفیت 3میلیون تن) امضا شود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا