اسماعیلی به ماین نیوز خبر داد:

تولید ورق رویه خودرو در ورق خودرو چهارمحال تا پایان ۹۶

تولید ورق رویه خودرو در ورق خودرو چهارمحال تا پایان ۹۶

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری معتقد است: ظرفیت‌های موجود در کشور به اندازه‌ای است که متال بولتن می‌تواند کنفرانس‌هایی بسیار قوی‌تر از دیگر کشورها را در ایران برگزار کند.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره نتایج بدست آمده از کنفرانس چند ماه پیش فولاد گالوانیزه متال بولتن در اسلواکی و حضور او در این کنفرانس اظهار کرد: این کنفرانس تجمعی بود که کم‌وبیش از صنایع مختلف که پروژه‌هایی را با فناوری‌های جدید اجرا کرده‌ بودند، در آن حضور داشتند اما به نظر من کنفرانس متال بولتن اصفهان قوی‌تر از این کنفرانس بود.

به گفته وی، خوشبختانه کشور ما ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد و در کنار آن شرایط نیز برای برگزاری کنفرانس‌ها بهتر است.

اسماعیلی درباره برگزار نشدن کنفرانس گالوانیزه متال بولتن در ایران تصریح کرد: زمانی که حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار تن ظرفیت گالوانیزه و خودرویی در کشور وجود دارد، چرا نباید چنین کنفرانسی را در ایران داشته باشیم. ظرفیت‌ها فولادی موجود در کشور در هر زمینه‌ای به اندازه‌ای از ظرفیت برخوردار هستند که هر کنفرانسی در این زمینه برگزار شود قوی‌تر از کنفرانس هایی است که در کشور‌های دیگر برگزار شده است. من در کنفرانس‌های مختلف همچون کنفرانس اسلواکی، ایتالیا و ... حضور داشتیم اما کنفرانس اصفهان بسیار قوی بود.

اسماعیلی با اشاره به مذاکرات انجام شده با شرکت‌ها رنو و پژو بیان کرد: برای ۳ مدل پژو، با ایران‌ خودرو قرارداد داریم. در این زمینه جلسات مستمری را با ایران‌ خودرو و از طریق ویدئو پروژکتور با پژو داشته و فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم. این قرارداد برای تولید ورق‌های بدنه یا همان ورقه‌های رویه و همچنین بیشتر برای کیفیت نهایی بدنه رویه به همراه ۳ گرید جدید است که تا پایان سال این قرارداد بسته خواهد شد. در حال حاضر زمان‌بندی‌ها را نیز مشخص کرده‌ایم.

به گفته وی، در حال حاضر پروژه بهبود نیز تعریف شده است.

اسماعیلی درباره قرارداد با رنو نیز افزود: در حال حاضر به سایپا محصول می‌دهیم. البته این محصولات به صورت تناژهای تستی است.

وی درباره میزان محصولاتی که از سوی این شرکت به ایران‌ خودرو داده می‌شود، اظهار کرد: در حال توسعه این همکاری هستیم. سال گذشته ۴۰ هزار تن محصول به ایران خودرو و ساپکو دادیم اما این رقم در سال جاری تا به امروز از مرز ۵۰ هزار تن عبور کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: فکر می‌کنم تا پایان سال ۹۶ بتوانیم ورق رویه را با استانداردهای جهانی بطور کامل تولید کنیم. همچنین احساس می‌شود با ورود برندهای جدید خودرویی نیز بتوانیم محصولات موردنیاز آنها را تامین کنیم. در حال حاضر نیز آنچه که ایران‌ خوردرو و ساپکو خواسته‌اند را به آنها داده‌ایم.

وی با اشاره به (سی. ام. آی) نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه (سی. ام. آی) سازنده اصلی کارخانه ما بود. یعنی این کارخانه با همکاری ایریتک و سی.ام.آی ساخته شد، با ۳ یا ۴ شرکت که فناوری ساخت کارخانه‌های گالوانیزه خودرویی را داشتند وارد مذاکره شده‌ایم که یکی از آنها سی.ام.آی است. این شرکت‌ها پروپزال ارائه داده و مناقصه برگزار خواهد شد. اما این احتمال وجود دارد که سازنده اصلی کارخانه در ادامه راه با ما همکاری داشته باشد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا