۱۴ ماه بعد از پذیرش:

اولین تأمین سرمایه درج نماد و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بورس شد

اولین تأمین سرمایه درج نماد و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی در بورس شد

تامین سرمایه امید که آذر سال گذشته در بورس پذیرفته بود ، دیروز درج نماد شد تا به عنوان نخستین شرکت این گروه ، آماده عرضه اولیه 10درصد سهام در سال جاری یا سال بعد شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت تأمین سرمایه امید از 25 آذر سال گذشته به عنوان اولین بنگاه صنعت تأمین سرمایه ، در فهرست نرخ های بازار دوم بورس ثبت و قرار بود سال جاری در بورس عرضه اولیه شود اما چنین رویدادی رخ نداد.

حال بعد از حدود 14 ماه ، این شرکت به‌عنوان پانصد و هشتمین شرکت بورسی در بخش "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی"، گروه "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی‌" و طبقه‌ "فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی طبقه‌بندی‌نشده در جای دیگر" با کد صنعت "671901" و نماد "امید، Omid" در فهرست نرخ‌های بازار دوم معاملات بورس اوراق بهادار تهران درج و آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام شد.

براساس این گزارش، سرمایه اسمی "امید" که قبلا" 317 میلیارد تومان بود به 400 میلیارد تومان رسیده و سود هر سهم سال مالی 30 آذر سالجاری 388 ریال بود . برای سال مالی آینده هم 344 ریال پیش بینی شده است.

در ترکیب سهامداری این شرکت ، صندوق کارکنان بانکها با حدود 36 درصد و سه شرکت سرمایه گذاری امید، چادرملو و گل گهر هر یک با بیش از 17 درصد ، از جمله مالکان سهامداران اصلی بشمار می روند. کارگزاری بانک سپه هم نیز مشاور پذیرش و عرضه کننده سهام است.

از سال 87 تاکنون 9 شرکت تامین سرمایه (شامل امین، نوین، سپهر، امید، لوتوس پارسیان، آرمان، بانک ملت، کاردان و آباد مسکن ) در بازار سرمایه فعال بوده و برخی دیگر آماده شروع بکار رسمی هستند.

شرکت های تامین سرمایه به‌عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عموم سرمایه‌گذاران فعالیت کرده و در حوزه های کارگزاری، معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و... تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می کنند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا