کشته شدن 2 کارمند شرکت برق در سقوط بهمن

کشته شدن 2 کارمند شرکت برق در سقوط بهمن

فرماندار شهرستان سروآباد (استان کردستان) از جان باختن 2 نفر از نیروهای شرکت برق این شهرستان در گردنه ژالانه اورامان به دلیل سقوط بهمن خبر داد.

 فرماندار شهرستان سروآباد (استان کردستان) از جان باختن 2 نفر از نیروهای شرکت برق این شهرستان در گردنه ژالانه اورامان به دلیل سقوط بهمن خبر داد.

علی مفاخری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه سقوط بهمن در گردنه ژالانه در مسیر ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای تابعه آن، باعث جان باختن 2 نفر از نیروهای اداره برق این شهرستان شد. 

وی با تسلیت این حادثه ناگوار به خانواده های آنها ادامه داد: این 2 نفر در حین ماموریت برای رفع مشکل قطعی برق منطقه اورامان عازم گردنه ژالانه بودند، که در منطقه ای به نام هزارانی گرفتار سقوط بهمن شدند. 

فرماندار سروآباد اضافه کرد: پس از اطلاع از این حادثه تلخ، بلافاصله نیروهای اورژانس، فوریت های پزشکی و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روز دوشنبه ساعت 13 ظهر در پی تماس تلفنی با مرکز اورژانس 115 مبنی بر سقوط بهمن در گردنه ژالانه بلافاصله نیروهای اورژانس، هلال احمر و فوریت های پزشکی مستقر در روستای حسین آباد این شهرستان عازم محل حادثه شدند. 

ایوب غلامی افزود: با تلاش نیروهای امدادی، عملیات امداد و نجات آغاز شد و امدادگران موفق شدند این 2 نفر را از زیر بهمن بیرون بیاورند و متاسفانه اقدامات احیا ناموفق بوده و هر 2 نفر جان خود را از دست داده بودند. 

او ادامه داد: فوت شده ها توسط فوریت های پزشکی و هلال احمر به بیمارستان بوعلی شهرستان مریوان منتقل شدند. 

به گفته وی، پیام محمدی 23 ساله و داریوش شاکری 26 ساله هر 2 از اهالی روستای چشمیدر و از نیروهای شرکت برق سروآباد، جان باختگان این حادثه هستند. 

به گزارش ایرنا، گردنه ژالانه مسیر ارتباطی شهر اورامان تخت و 10 روستای تابعه آن از روز شنبه به دلیل بارش شدید برف و کولاک بسته شده بود، که امروز بعد از 2 روز از بسته شدن یک لاین آن با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری شهرستان سروآباد بازگشایی شد. 

بارش سنگین برف در گردنه ژالانه که راه ارتباطی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت منطقه اورامان است هرساله در فصل زمستان با بارش برف و کولاک باعث مختل شدن تردد و گاها مسدود شدن آن خواهد شد. 

براساس آمارها در استان کردستان 16منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است. 

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان در فاصله 90 کلیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا