رييس اتحاديه توليد‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر در گفت‌وگو با معدن نيوز خبر داد:

فرصت سوزي در توليد طلاي ايراني رقباي خارجي را قدرتمند کرد

فرصت سوزي در توليد طلاي ايراني رقباي خارجي را قدرتمند کرد پايگاه خبري معدن نيوز- رييس اتحاديه توليد‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر گفت: در طول 50 سال گذشته هيچ گاه صنعت طلا و جواهر ايران تا به اين اندازه در وضعيتي قرار نگرفته که توليد و يا فروشي نداشته باشد زيرا در حال حاضر در بدترين شرايط ممکن به سر مي‌بريم.
عباداله محمد ولي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: در حال حاضر صنعت طلا و جواهر ايران با يک بيستم ظرفيت خود کار مي‌کند يعني 19 درصد تعطيل شده و تنها يک درصد فعال است.
وي افزود: هم‌اکنون بازار داخل و خارج را تا حد زيادي از دست داده‌ايم به طوريکه نه فرصت صادرات داريم و نه اين که بازار خوبي را در داخل شاهد هستيم.
محمد ولي تصريح کرد: در يک سال گذشته توليد به طور جدي با رکود مواجه شده که هنوز اين شرايط پايدار است و فضاي خوبي را شاهد نيستيم.
رييس اتحاديه توليد‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر تاکيد کرد: مهم‌ترين مسئلهاي که در اين رابطه بايد مد نظر قرار گيرد بازنگري در قوانين و ماليات بر ارزش افزوده است.
وي خاطر نشان کرد: فرصت سوزي که در توليد و فروش طلاي ايراني ايجاد شده رقباي خارجي را قدرتمند کرده است به خصوص اين که طلاي آنها ارزانتر از طلاي ايراني بوده چرا که قيمت تمام شده آنها کمتر است.
محمد ولي عنوان کرد: ترکيه از قبل در توليد طلا وارد شده بود و موفق عمل مي‌کرد اما عربستان و امارات در اين حوزه ورود پيدا کرده‌اند که اين مسئله آسيب جدي به کشور و صنعت طلاي ايراني وارد کرده است.
رييس اتحاديه توليد‌کنندگان و صادر‌کنندگان طلاو جواهر اظهار کرد: عمده‌ترين اقدامي که بايد در اين زمينه انجام شود اين است بر مسئله ماليات بر ارزش افزوده نظارت شده و مورد بازنگري جدي قرار گيرد تا اين صنعت بيش از اين آسيب نبيند.
وي تاکيد کرد: زماني مردم ايران طلا را هم به عنوان زينت و هم سرمايه و پشتوانه‌اي براي خود مي‌دانستند در حالي که هم‌اکنون به دليل بالا بودن اجرت کار مردم ديگر علاقه‌اي به خريد طلا نشان نمي‌دهند زيرا موقع فروش ضرر مي‌کنند و اين مسئله بازار طلا را به شدت تهديد مي‌کند.
وي گفت: اگر شرايط رابراي اين صنعت بهبود نبخشيم و دولت و مسولان اقدامات لازم را براي رونق اين صنعت مهم و اساسي کشور که مي‌تواند جايگزين صنعت نفت باشد انحام ندهند متاسفانه بازار مهم و پر سودي را براي هميشه از دست خواهيم داد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا