فولکس واگن پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۶ شد

فولکس واگن پرفروش ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۶ شد

صدر نشینی ۴ ساله شرکت تویوتا موتور در بین شرکت های خودروسازی جهان از نظر تعداد فروش محصولات بالاخره شکست و فولکس واگن پرفروش ترین شرکت خودرویی جهان در این سال شناخته شد.

 

به نقل از رویترز، صدر نشینی 4 ساله شرکت تویوتا موتور در بین شرکت های خودروسازی جهان از نظر تعداد فروش محصولات بالاخره شکسته شد و این شرکت ژاپنی اعلام کرد که تعداد فروش جهانی خودروهایش در سال 2016 به کمتر از تعداد فروش محصولات فولکس واگن رسیده است.
شرکت تویوتا اعلام کرده که میزان فروش خودروهای تحت برندهای مختلف این شرکت (تویوتا، لکسوس، دایهاتسو و هینو موتورز) در سال گذشته نسبت به سال 2015 میلادی 0.2 درصد رشد داشته و به 10.18 میلیون دستگاه رسیده است.
این رقم کمتر از 10.3 میلیون دستگاهی بود که شرکت آلمانی فولکس واگن توانسته در بازارهای جهانی بفروشد و علیرغم رسوایی استفاده از نرم افزار متقلبانه برای کم نشان دادن میزان آلایندگی خودروهایش، رکورد فروش جهانی خودرو در سال گذشته میلادی را به خود اختصاص دهد.
میزان کل فروش خودروهای تویوتا در سطح جهان به لطف رشد 5.5 درصدی فروش در بازار داخلی رشد داشته، در حالی که میزان فروش این شرکت در بازارهای خارجی به دلیل کاهش تقاضا در آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا افت 0.6 درصدی را شاهد بوده است.
تویوتا که از سال 2012 هر سال به عنوان پرفروش ترین شرکت خودروسازی جهان شناخته می شد، برآورد کرده که میزان فروش خودروهایش در سال 2017 میلادی به حدود 10.23 میلیون دستگاه برسد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا