گزارش روز؛

خودرویی ها در صدر

خودرویی ها در صدر

در شروع بازار دادوستدهای پرحجم اما مثبت گروه های خودرویی مشاهده شد؛ به طوریکه نماد خساپا با عرضه های مکرر صف خرید و تقاضای مناسب با حجم معاملات حدود 395 میلیون سهمی مواجه شد.

 

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خساپا و وبملت با رشد حدود 14 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 975 واحد رسید که در این بین نمادهای کگل و همراه بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در شروع بازار دادوستدهای پرحجم اما مثبت گروه های خودرویی مشاهده شد؛ به طوریکه نماد خساپا با عرضه های مکرر صف خرید و تقاضای مناسب با حجم معاملات حدود 395 میلیون سهمی مواجه شد. اما در اواخر بازار با افزایش عرضه ها، اکثر نمادهای گروه خودرویی و قطعه ساز منفی شدند که معاملات منفی سایر گروه ها را به همراه داشت. در این بین عرضه های مکرر صف خرید نماد خساپا مزید بر علت بود و از قدرت نمایی، لیدری و معاملات احتمالا منفی آن طی روز آینده حکایت داشت.

در گروه حمل و نقل، نمادهای حپترو و حتوکا پس از شروعی مثبت و صف خرید، با اعمال فشار فروش و پس از چند روز رشد قیمتی، صف فروش شدند. مابقی هم گروهی ها نیز منفی دنبال شدند. همچنین شرکت کشتیرانی دریای خزر با 37 درصد تعدیل منفی نسبت به پیش بینی قبلی مبلغ 141  ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شرکت بانیچ بلژیک با راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک در این استان، صنعت خودروی ایران را متحول می کند. برای نخستین بار است که چنین صنعتی وارد کشور می شود و پیش از این ایران در زمینه تولید گیربکس تجربه ای نداشت. 80 درصد آورده سرمایه برای شرکت بانیچ و مابقی برای سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران ( ایدرو) است. 30 درصد هدف تولید این شرکت تامین بخشی از گیربکس اتوماتیک مورد نیاز کشور چین است و مابقی به مصرف صنایع خودروسازی ایران می رسد. عملیات اجرایی این واحد در دهه فجر امسال آغاز می شود.

در گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی که اکثرا متعادل بودند نماد وبملت با جهش قیمتی تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت نمادهای ولغدر، اتکام و کوثر مثبت دنبال شدند و نماد میهن با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش بینی سود متوقف شد. وگستر و سدبیر نمادهای صف خرید، وسبحان، وبهمن، گوهران، ونیرو، وبیمه، وخارزم و وساپا نمادهای مثبت و وامید، وصندوق، وملت و وصنا نمادهای منفی گروه سرمایه گذاری بودند. بانک ملت در نظر دارد 8 محصول نوین صندوق امانات الکترونیکی، خودپرداز ارزی، جاب (جامعه اعتباری بازرگانی) کارت ملت، جمع سپاری مالی - فاندینو، نسخه جدید همراه بانک، خود بانک، نما چک و خدمت پرنیان را در دهه فجر رونمایی کند.

گروه شیمیایی با معاملات منفی اکثرا نمادها مواجه شدند و تنها نمادهای پترول، شگل، شپدیس، شکربن و شگامرون مثبت به کار خود پایان دادند. همچنین نماد شتوکا پس از رشد حدود 90 درصدی و در زمان کوتاه چند هفته ای، با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید تا ریسک بالای آن نمایان گردد. در گروه های پالایشگاهی و روانکارها معاملاتی متعادل و مثبت مشاهده شد؛ اما نماد شاوان با تقاضای بالاتری مواجه بود و تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت.

گروه فلزات اساسی با صف خرید نمادهای فنوال، فرآور و فولای و معاملات مثبت نمادهای فملی، فولاد، وتوکا، فباهنر و فخوز مواجه شدند؛ که نماد فولای با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل پیش بینی سود متوقف شد. اما در آنسو و در گروه استخراج کانه های فلزی، معاملاتی اکثرا منفی در جریان بود که فشار فروش در نمادهای کروی و کبافق محسوس تر بود.

گروه سیمانی اکثرا منفی و گروه ساختمانی پس از شروعی اکثرا مثبت، منفی شدند؛ که در این بین صف خرید و معاملات مثبت نمادهای ثاباد، کرمان، سبهان، سخوز، ثاخت و وآذر و صف فروش و معاملات منفی نمادهای ثاژن، ثامان، سفارس و ستران نمایان تر بود. رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه انجمن صنفی ﺳﯿﻤﺎن با اشاره به رکود فصلی که در تقاضای سیمان ایجاد می‌شود، گفت: به خاطر سرمای هوا و کاهش فعالیت‌های عمرانی، تقاضا برای سیمان پایین می‌آید و کارخانه های سیمان نیز با پایین آوردن ظرفیت تولید و به علت باقی‌ماندن هزینه‌های ثابت مجبور به افزایش قیمت سیمان می‌شوند. این افزایش قیمت در سال جاری بیش از ۱۲ درصد نخواهد بود که مقدار آن تا اواخر بهمن‌ماه مشخص می شود. وی تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌هایی که رسیده، هنوز میزان تولید تا مرز تعیین شده توسط انجمن پایین نیامده است.

در گروه غذایی و پس از چند روز معاملات مثبت، افزایش عرضه ها در گروه و در نتیجه نوسانات منفی نمادها غدیس، غشهداب، زگلدشت، غمینو، غپینو، غشان و غالبر مشاهده شد؛ این در حالی بود که نمادهای غگل، غشاذر، غمارگ، غشهد و غشصفها با صف خرید مواجه مواجه بودند و نماد تازه وارد غگلپا همچنان با صف خرید پرحجمی به کار خود پایان داد، اما در اواخر بازار حجم عرضه ها در نماد مذکور نیز افزایش یافت.

در گروه آی تی که اکثرا منفی بودند؛ شرکت آتیه داده پرداز پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه معادل 200 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی را منتشر کرد و با صف خرید مواجه شد، نماد مرقام صف فروش شد و نماد مفاخر مثبت به کار خود پایان داد. همچنین نماد کهرام در شروع بازار با توجه به اعلام پیش بینی متوقف شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا