کاهش نرخ سود ناجی بازار سرمایه نیست

کاهش نرخ سود ناجی بازار سرمایه نیست

مدیر سرمایه گذاری و خدمات مالی کارگزاری خبرگان سهام معتقد است: با توجه به تضادهایی که در حال حاضر در اقتصاد کشور و به ویژه در بازارهای مالی مشاهده می‌شود، به نظر نمی‌ رسد در این مقطع کاهشی در نرخ سود بانکی داشته باشیم.

 روزگذشته خبرهای ضد و نقیضی از توافق و یا عدم توافق بر کاهش نرخ سودبانکی از 20 درصد به 18 درصد منعکس شد که برخی از مدیران و فعالان بازار سرمایه این امر را ممکن و غیر عملی دانسته‌اند. با این حال بازارسرمایه نسبت به انتشار اخباری مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی بی اعتنا بوده و امروز نیز بر مدار نزولی قرار دارد.

در این راستا مدیر سرمایه گذاری و خدمات مالی کارگزاری خبرگان سهام  گفت:‌ در حال حاضر تضادهایی در کاهش نرخ سود بانکی هست؛ دراینکه اصلا سود تسهیلات یا سپرده های بانکی کاهش یابد و بر این اساس در صورت کاهش این مولفه نرخ سود بین بانکی چه تغییری بکند، ابهام وجود دارد که به نظر می‌رسد این تضادها به ملغی شدن کاهش نرخ سود بانکی منجر شود.

حسن خان‌جمالی در ادامه افزود: البته هنوز این کاهش سود از سوی منابع رسمی اعلام نشده و تا زمانی که الزامات کاهش سود تسهیلات یا سپرده های بانکی اجرایی نشود، به نظر می رسد حتی موضوع کاهش در صورت قطعیت هم چندان نمی تواند مبنای تصمیم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کاهش نرخ سود، سیگنال مثبتی در بازار سرمایه ایجاد خواهد شد؟ گفت: البته حتی اگر کاهش هم پیدا کند، تاثیری خاصی روی بازار سرمایه ندارد، همانگونه که در گذشته نیز مشاهده شد کاهش سود بانکی از 23 درصد به 20 درصد تاثیری بر بازار نداشت و تنها اعلام این خبر کمی بازار را دستخوش هیجان کرد اما اثر آن چندان پایدار نبود. به همین جهت باید بدانیم کاهش نرخ سود ناجی بازار سرمایه در شرایط فعلی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، خان‌جمالی معتقد است: در حال حاضر بازار سرمایه در انتظار خروج واقعی اقتصاد کشور از رکود است که همین امر نیز در گروی رفع تحریم هاست. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا