رشد دو رقمی تولید آهن ایران در سال افت تولید جهانی

رشد دو رقمی تولید آهن ایران در سال افت تولید جهانی

دنیای معدن - رشد تولید ۱۰ درصدی آهن اسفنجی ایران در سال ۲۰۱۶ در حالی صورت می گیرد که میزان تولید این محصول در تولید جهانی هشت درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در سال ۲۰۱۶ ایران با تولید ۱۶ میلیون و هزار تن آهن اسفنجی به عنوان برترین تولیدکننده این محصول در سال گذشته میلادی شناخته شد و این افزایش تولید در ایران در حالی بود که میزان تولید جهانی آهن اسفنجی با هشت درصد افت از ۵۸ میلیون و ۶۲ هزار تن در سال ۲۰۱۵ به ۵۴ میلیون و ۳۰۰۰ تن در سال۲۰۱۶ کاهش یافت.

این انجمن پیش بینی کرده که میزان تولید این محصول در ایران به دلیل افتتاح پروژه های اخیر و در راستای اجرای طرح های استانی فولاد که با هدف افزایش ظرفیت فولادسازی کشور در حال اجرا هستند، با روند افزایشی روبرو شود.

کشور هند به عنوان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۱۶ با تولید ۱۴ میلیون و ۲۵ هزار تن، شاهد کاهش ۱۲ درصدی در تولید این محصول بود که در مدت مذکور تولید آهن اسفنجی در کشورهای دیگری همچون عربستان، مکزیک و قطر نیز با افت همراه شد.

در همین سال نیز انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که ایران طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد و این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ معادل ۱۶ میلیون و ۱۴۶ هزار تن بود. همچنین ایران در سال ۲۰۱۶ همچون سال قبل، رتبه چهاردهم تولید فولاد جهانی را کسب کرد.

میزان تولید فولا ایران در آخرین ماه میلادی (دسامبر) سال ۲۰۱۶، یک میلیون و ۵۲۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی معادل یک میلیون و ۳۳۶ هزار تن، ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.

در گزارش انجمن جهانی فولاد آمده است که ۶۶ کشور تولید کننده فولاد جهان یک میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۲۰۱۵ که رقمی معادل یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۴۲۸ هزار تن داشت، ۰.۷۳ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین چین با ۸۰۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تن بزرگ ترین تولید کننده فولاد جهانی در سال گذشته میلادی بوده است.

دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد خام به ترتیب ژاپن با ۱۰۴ میلیون و ۷۲۲ هزار تن تولید، هند با ۹۵ میلیون و ۶۱۸ هزار تن تولید، آمریکا با ۷۸ میلیون و ۶۱۹ هزار تن تولید، روسیه با ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید و کره جنوبی با ۶۸ میلیون و ۵۶۷ هزار تن تولید هستند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا