پیش بینی کسری بودجه برای دولت در سال آینده

پیش بینی کسری بودجه برای دولت در سال آینده

عضوکمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی تبصره های لایحه بودجه سال آینده کل کشور دراین کمیسیون خبرداد.

 

محمدعزیزی، با بیان مطلب فوق گفت: کار بررسی همه 23 تبصره لایحه بودجه 96 درجلسه یکشنبه شب کمیسیون تلفیق تمام شد.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه درمجلس شورای اسلامی افزود:مقرر شد نمایندگان موارد باقی مانده تحت عنوان پیشنهادها،الحاقی ها، تجدید رای ها و جداول را تا پایان امروز (دوشنبه 11 بهمن ماه) به پایان برسانند.
وی خاطرنشان کرد:همچنین تصمیم براین شد که روی درآمدهای استان ها بررسی مجددی صورت گیرد.
عزیزی تاکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق تلاش می کنند تا فردا (سه شنبه) یا چهارشنبه این هفته گزارش بررسی لایحه بودجه به صحن علنی مجلس ارجاع شود.
عضوکمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در ایام تعطیلات مجلس نیز با حضور در جلسات سه نوبته کمیسیون تلاش کردند تا بودجه اسفندماه تصویب و پس از تائید شورای نگهبان از ابتدای سال آینده برای اجرا به دولت ابلاغ گردد.
نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت در سال آینده با کسری بودجه مواجه خواهد شد، تصریح کرد: برخی فروش اوراق که در لایحه بودجه 96 آمده،قطعا برای جبران کسری بودجه بوده و بر بدهی دولت می افزاید.
این نماینده مجلس درادامه افزود:اینکه اوراق چاپ کرده و بفروشیم تا تضامین و اوراق سال های گذشته را پاسخگو باشیم،به معنای افزایش و ادامه بدهکاری دولت خواهد بود.
وی با بیان اینکه منابع درآمدی فعلی دولت غیراز مالیات و فروش نفت چیز دیگری نیست،تصریح کرد:درتمام دنیا دولت ها با مالیات کشور خود را اداره می کنند و ما نمی توانیم بگوییم مالیات نگیریم،این درست نیست،مالیات باید گرفته شود اما افزایش مالیات باید با شیب مناسبی به پیش برود و این شیب تند نباشد.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درحال حاضر برای برخی از استان ها 20 درصد افزایش مالیاتی درنظرگرفته اند در حالی که دراین وضعیت رکود اقتصادی اگر بخواهیم 20 درصد افزایش مالیات داشته باشیم، این اقدام قطعا به صنعت،تولید و به ویژه اقتصادهای خُرد ضربه وارد خواهد کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا