واکنش گوگل به دستور جدید ترامپ

واکنش گوگل به دستور جدید ترامپ

مدیران ارشد گوگل برای برخی کارکنان خود در خارج از خاک آمریکا که ممکن است به علت اقدامات ضدمهاجرتی دولت ترامپ قادر به برگشت به این کشور نباشند، پیام هایی ارسال کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ،مدیران ارشد گوگل برای برخی کارکنان خود در خارج از خاک آمریکا که ممکن است به علت اقدامات ضدمهاجرتی دولت ترامپ قادر به برگشت به این کشور نباشند، پیام هایی ارسال کرده اند.

در این پیام ها از این افراد که ممکن است به علت صدور دستورالعمل جدید ترامپ قادر به بازگشت به آمریکا نباشند خواسته شده تا هر چه سریع تر به ایالات متحده بازگردند.

ساندر پیچای مدیر اجرایی گوگل ضمن ارسال این درخواست برای حدود 100 نفر از کارکنان گوگل در خارج از آمریکا از این اقدام دولت ترامپ انتقاد کرده است.

وی در یادداشتی که برای کارکنان گوگل ارسال کرده این اقدام را دردناک توصیف کرده و تصریح کرد: چنین اقدامی هزینه هایی را به همکاران گوگل تحمیل کرده است.  مواضع این شرکت در مورد موضوعات مربوط به مهاجرت تغییری نکرده است.

دستورالعمل اجرایی ترامپ باعث شده تا حتی برخی دارندگان گرین کارت آمریکا نیز امکان سوار شدن به هواپیماهایی به مقصد این کشور را پیدا نکنند.

گوگل از اعلام این مساله که آیا ورود کارکنان این شرکت به آمریکا با مشکلی مواجه شده یا خیر خودداری کرد، اما برخی کارکنان موفق شده اند قبل از امضای دستور یاد شده توسط ترامپ خود را به سرعت به داخل خاک آمریکا برسانند و از سرگردانی و آوارگی نجات یابند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا