رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

متقاضیان حقیقی و حقوقی وام 100 و 300 میلیونی، نیازی به گواهی مالیاتی ندارند

متقاضیان حقیقی و حقوقی وام 100 و 300 میلیونی، نیازی به گواهی مالیاتی ندارند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از عدم نیاز به دریافت گواهی مالیاتی برای دریافت تسهیلات بانکی 100 و 300 میلیون تومانی اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامل تقوی نژاد به رسانه مالياتي ايران گفت: از این پس اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ 100 میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ 300 میلیون تومان برای یکسال نیازی به دریافت گواهی های مالیاتی ندارند. پیش از این اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ 50 میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ 150 میلیون تومان ملزم به دریافت گواهی نبودند.

وی ادامه داد: درحالی براساس تبصره یک ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم، بانک ها به منظور پرداخت هر گونه تسهیلات بانکی باید از سازمان امور مالیاتی کشور استعلام بگیرند که این سازمان فقط برای آن دسته از مودیانی که بدهی مالیاتی نداشته باشند، گواهی صادر می کند.
 
به گفته این مقام مسئول ،این سازمان با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فضای کسب و کار میزان تسهیلات دریافتی را که نیازی به دریافت گواهی مالیاتی ندارد، افزایش داده است.
 
وی با بیان اینکه زمان صدور گواهی ماده 186 بسیار کاهش یافته، گفت: تبادل اطلاعات مربوط به صدور این گواهی از طریق سامانه های الکترونیکی بین بانک ها و سازمان امور مالیاتی انجام می شود و ادارات امور مالیاتی موظفند تا 15 روز پاسخ را ارسال کنند.
 
این مقام مسئول با این توضیح که طبق آخرین آمار در سه ماهه فصل پاییز ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به طور میانگین در مدت 4 روز به حدود 100 درصد استعلام های مربوط پاسخ داده اند، افزود: درصدد هستیم این مدت را همچنان کاهش دهیم.
 
تقوی نژاد با اشاره به اینکه تاکید سازمان امور مالیاتی کشور الکترونیکی و کوتاه کردن تمامی فرآیندهای مالیاتی است،بیان کرد: مکانیزه شدن این فرآیند که با هدف تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی مودیان صورت گرفته سبب کاهش ترددهای غیر ضروری ، کاهش هزینه ها و پیشگیری از جعل گواهی مالیاتی شده است.
 
انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا