کارشناس سرب و روي در گفت‌وگو با معدن نيوز تاکيد کرد

ضرورت بهره‌گيري از ظرفيت صدردرصدي در صنعت سرب و روي

ضرورت بهره‌گيري از ظرفيت صدردرصدي در صنعت سرب و روي پايگاه خبري معدن نيوز- يک کارشناس صنعت سرب و روي گفت: با توجه به اين که در ايران ذخاير بسياري از سرب و روي وجود دارد اما تنها 3درصد از ذخاير سرب و روي در مهم‌ترين معادن ايران يعني مهدي‌آباد و انگوران قرار دارد.
ارسلان احمد لو در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: ايران چهارمين توليدکننده بزرگ سرب و روي در آسيا بعد از چين، قزاقستان و هند است که از نظر توليد شمش روي جايگاه ششم و از نظر توليد سرب جايگاه پنجم در آسيا را دارد.
وي افزود: باتوجه به ظرفيت‌هايي که در ايران وجود دارد متاسفانه تاکنون تنها توانسته‌ايم از 30درصد ظرفيت کارخانه‌هاي فرآوري سرب و روي استفاده کنيم در حالي که بايد از 100درصد ظرفيت‌هاي موجود بهره برد.
اين کارشناس صنعت سرب و روي تاکيد کرد: طي سال‌هاي اخير توجه مناسبي به بخش سرب و روي کشور نشده و اين حوزه سال‌ها است در انزوا به سر مي‌برد.
احمدلو تصريح کرد: آنچه در اين‌باره از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار بوده توجه به اين موضوع است که معادن سرب و روي ايران بايد بتوانند در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوري فعاليت‌هاي بيشتري داشته باشند و محصولات مورد نياز را در اختيار واحدهاي ذوب قرار دهند. زيرا در حال حاضر توليد داخل کاهش يافته و در نتيجه صادرات نيز کاهش يافته است.
وي عنوان کرد: همچنين بايد اين مسئله را مد نظر قرار داد که فضاي لازم براي رشد صنعت سرب و روي ايران ايجاد کرد تا اين حوزه به شکوفايي برسد که اين امر نيازمند اين است که در بخش‌هاي اکتشاف، توسعه معادن، فرآوري و بهره‌وري فعاليتهاي عمده‌اي انجام شود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا