دولت حمایت خود را از صنعت فولاد افزایش داده است

دولت حمایت خود را از صنعت فولاد افزایش داده است

رکود بازارهای جهانی در بخش تولید و عرضه مواد اولیه و فلزات اساسی یکی از مواردی بود که در دو سال اخیر به رکود داخلی افزود و اکنون رشد قیمت این نوع مواد می‌تواند در خروج از رکود بخش تولید ایران بسیار موثر باشد.

 

رشد قیمت‌های جهانی در کنار پیش‌بینی رشد اقتصادی احتمالی بالای 7 درصد، سیگنال‌های مهمی در این مسیر محسوب می‌شوند که می‌توانند چشم‌انداز روشنی را پیش روی وضعیت تولید صنایع معدنی و فلزات اساسی کشور برای سال آینده ترسیم کننددر این میان به اعتقاد کارشناسان، نشانه‌های خروج فولاد از رکود را در چشم‌انداز سال آینده تا حد زیادی می‌توان پیش‌بینی کرد، چراکه در بعد داخلی ما شاهد برنامه‌های دولت برای خروج از رکود به‌صورت کلی هستیم. در همین رابطه محمد رضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان از جمله کارشناسانی است که به روندهای موجود خوشبین است
وی در این گفتگو، اجرای برجام و لغو تحریم ها را موجب رونق بازار فولاد در کشور در سال آینده برشمرد و افزود: به تبع لغو تحریم ها شاهد سیر صعودی صادرات و کاهش واردات محصول فولاد در کشور بودیم. به طوری که اکنون به دلیل افزایش میزان صادرات مواد خام فولادی؛ داد مصرف کنندگان داخلی درآمده است عضو انجمن قطعه سازان در ادامه با بیان این که رونق‌ صادرات یکی از نشانه‌هایی است که نوید رونق صنعت فولاد را می‌دهد تصریح کرد: در حال حاضر به رغم رکود حاکم در بازار مسکن اکنون بازار فولاد کشور در شرایط خوبی قرار دارد. به طوری که فولاد مبارکه ایران به لحاظ افزایش تولید، جزو 10 شرکت برتر فولاد سازی در جهان معرفی شده است وی در خصوص سیاست های حمایتی دولت از صنعت فولاد نیز افزود: در حال حاضر دولت حمایت های خود را از تمام صنایع داخلی از جمله صنعت فولاد در کشور افزایش داده است. به طوری که صنعت فولاد اکنون توانسته است با حمایت دولت ضمن تامین نیاز داخل محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور نیز صادر کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا