زمان احتمالی بازگشایی بانک تجارت/ خبر جدید مدیرعامل ازثبت شکایت در دادگاه

زمان احتمالی بازگشایی بانک تجارت/ خبر جدید مدیرعامل ازثبت شکایت در دادگاه

زمان احتمالی بازگشت بانک تجارت به بورس در هفته جاری مشخص شد و مدیرعامل آن با اعلام ثبت شکایت در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه خسارات، سهامداران و مشتریان اطمینان برای صیانت از منافع آنان از تمام ظرفیت ها استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار گزارش حسابرسی شده 6 ماهه بانک تجارت و سپس عملکرد 9 ماهه که با تحقق زیان 164 ریالی هر سهم همراه بود، "وتجارت" آماده بازگشایی شده که احتمالا" فردا یکشنبه و با احتمال ضعیف تر ، دوشنبه خواهد بود.

در این میان محمدابراهیم مقدم مدیرعامل این بانک 4.57 هزار میلیارد تومانی از ثبت شکایت در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه خسارات وارده در زمان تحریم ها با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک خبر داد.

وی گفت : پس از اثبات حقانیت بانک تجارت و لغو تحریم های اعمال شده در مراجع قضایی اتحادیه اروپا، بانک تجارت با همکاری موسسات حسابرسی خبره بین المللی ، فرآیند ارزیابی و برآورد خسارات وارده ناشی از تحریم ها را مطابق با استانداردها و رویه های بین المللی آغاز کرد .

این مقام مسئول افزود : خوشبختانه با اتمام این فرآیند و گردآوری مدارک و اسناد لازم ، موفق شدیم شکایت مربوط به مطالبه خسارات وارده به بانک تجارت در پی تحریم های اتحادیه اروپا را روز دوشنبه چهارم بهمن ماه در مراجع قضایی این اتحادیه به ثبت برسانیم.

مقدم با اشاره به سابقه اقدامات بانک تجارت در قبال تحریم های اتحادیه اروپا گفت: بواسطه اعمال این تحریم های غیرمنصفانه که از دی 90 آغاز شد ، خسارات مستقیم و غیر مستقیم زیادی به بانک تجارت و دیگر بانک های ایرانی مشمول تحریم ها وارد آمد که از آن جمله می توان به خسارات ناشی از مسدود ساختن منابع موجود در حسابهای بانک و کاهش قابل ملاحظه درآمدهای ناشی از عملیات ارزی اشاره کرد.

وی افزود:هیات مدیره وقت بانک تجارت اقدامات لازم برای لغو این تحریم های غیرقانونی را با هدف صیانت از منافع مشتریان و سهامداران بانک آغاز کرده و با بهره گیری از یک تیم حقوقی متخصص در دعاوی تجاری بین المللی اقدام به تشکیل پرونده در مراجع قضایی مورد تائید اتحادیه اروپا کرده بود.

به گفته مقدم طرح دعوای بانک تجارت در دادگاه اتحادیه اروپا مستلزم برگزاری صدها ساعت جلسه کارشناسی با متخصصین و مشاورین حقوقی داخلی و خارجی و وکلای بانک در این پرونده و ترجمه و ارائه ی هزاران صفحه از اسناد و مدارک فعالیتهای بانک  بوده است.

وی تاکید کرد : به سهامداران و مشتریان ارجمند بانک این اطمینان را می دهیم بانک تجارت برای صیانت از منافع به حق آنان روند قضایی مطالبه خسارات وارده ناشی از تحریم ها را با استفاده از تمام ظرفیت های تخصصی و قانونی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا