اوپک به ۷۵ درصد از تعهد کاهش تولید،عمل کرد

اوپک به ۷۵ درصد از تعهد کاهش تولید،عمل کرد

یک موسسه که در زمینه رصد رفت و آمد تانکرها فعالیت دارد اعلام کرد: عرضه نفت اوپک در ماه جاری میلادی در حال کاهش است و این سازمان در حال اجرای توافق کاهش تولید با هدف مهار مازاد عرضه جهانی نفت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، موسسه پترو لجیستیکس که در زمینه رصد رفت و آمد تانکرها فعالیت دارد اعلام کرد عرضه نفت اوپک در ماه جاری میلادی در حال کاهش است و این سازمان در حال اجرای توافق کاهش تولید با هدف مهار مازاد عرضه جهانی نفت است.

به گفته این موسسه، سازمان کشورهای صادر کننده نفت در ماه نخست اجرای توافق کاهش تولید،  به میزان 900 هزار بشکه در روز عرضه نفت خود را کاهش خواهد داد. این رقم معادل حدود 75 درصد از کاهش تولیدی است که اعضای اوپک به آن متعهد شده اند. 11 تولید کننده غیر عضو اوپک از جمله روسیه نیز قرار است حدود 600 هزار بشکه در روز تولید را کاهش دهند.

دنیل گربرمدیر موسسه پترو لجیستیکس گفت: آمارها نشان دهنده سطح بالای تبعیت از توافق کاهش تولید تا به اینجای کار است. این موسسه بیش از 3 دهه است که رفت و آمد تانکرها را رصد می کند.

برآورد این موسسه، یکی از نخستین برآوردهای یک موسسه خارج از اوپک از میزان تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید است.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان نیز روز 22 ژانویه در وین، وفاداری به توافق را عالی بوده ا بیان کرده بود.

برخی تحلیلگران نظیر موسسه انرژی اسپکتس در لندن پیش از این نسبت به عمل کردن عراق به تعهدات کاهش تولید ابراز تردید کرده بودند.

اوپک با مشاهده تردیدهای تجار نفتی به اجرای توافق کاهش تولید، گام های بیشتری را برداشته تا ثابت کند که به تعهدات پایبند خواهد بود.

تبعیت 76 درصدی بالاتر از رقمی است که معمولا اوپک در توافق های گذشته از تعهدات کاهش تولید خود تبعیت کرده است. بهترین عملکرد اوپک به توافق قبلی در جریان بحران مالی سال 2008 مربوط می شود که در آن اوپک تنها به 70 درصد از تعهد خود برای کاهش تولید عمل کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا