افتتاح 5 پروژه بزرگ صنعت و معدن کرمان در دهه فجر

افتتاح 5 پروژه بزرگ صنعت و معدن کرمان در دهه فجر

دنیای معدن - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: تعداد پنج پروژه با هزینه یک هزار و 795 میلیارد تومان و با اشتغالزایی یک هزار و 350 نفر در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مهدی حسینی نژاد ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه استان کرمان به عنوان استان معدنی لقب گرفته است، اظهار داشت: از دلایل آن استخراج بیش از 60 میلیون تن از 42 نوع ماده معدنی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: 21 درصد استخراج مواد معدنی کشور و 39 درصد ارزش افزوده معادن و همچنین 36 درصد حقوق دولتی کشور از استان کرمان است.

وی افزود: 3.1 درصد تولید ناخالص داخلی کشور از استان کرمان است و 37 درصد از این مقدار مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و 15 درصد مربوط به صنعت، 12 درصد مربوط به معدن و 10 درصد سهم تجارت است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: برنامه ما این است تا در برنامه ششم توسعه و در افق 1404 سهم سازمان را به 47 درصد افزایش دهیم.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: آهن، مس، کرومیت و زغال سنگ از عمده ماده های معدنی استخراجی استان کرمان هستند که 83.5 درصد استخراج استان مربوط به همین چهار ماده معدنی است.

وی گفت: معادن استان کرمان در سال 90 به نوعی قفل شده بود و فرد جدیدی نمی توانست به این حوزه ورود کند و افرادی به دلیل نداشتن تخصص به این حوزه ورود کرده بودند و نزدیک 6 هزار محدوده معدنی در استان کرمان ثبت شده بود.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه اکتشافات معدنی استان کرمان به بیش از 40 سال قبل بر می گردد، افزود: با اقداماتی که در حوزه معادن استان کرمان و در حوزه اکتشاف در حال انجام است، افزایش ذخایر قابل توجهی در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیش از 60 میلیون تن استخراج مواد معدنی در استان کرمان وجود دارد، گفت: استفاده از تکنولوژی روز سبب شد که به لحاظ کیفیت کار یک ضریب قابل اعتماد ذحایر را به دست بیاوریم و این پهباد هم اکنون در معادن شن و ماسه در حال فعالیت است و درصدد گسترش این مورد هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در بحث صادرات هم در 9 ماه اول بیش از 900 میلیون دلار صادرات داشتیم که بالانس آن تغییر کرده است و یک محصول دانش بنیان با صادرات خود در سال جاری بالانس صادراتی استان کرمان را تغییر داده است.

وی اظهار کرد: حجم کالاهای صادراتی استان کرمان در سال جاری کاهش یافته، اما ارزش آن افزوده شده و همچنین تراز بازرگانی استان حدود 300 میلیون دلار مثبت بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: تعداد پنج پروژه با هزینه یک هزار و 795 میلیارد تومان و با اشتغالزایی یک هزار و 350 نفر در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

حسینی نژاد بیان داشت: در استان کرمان، 57 پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده است که سه مورد از این پروژه ها ملی هستند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا