قیمت جهانی طلا امروز جمعه 8 بهمن ماه

قیمت جهانی طلا امروز جمعه 8 بهمن ماه

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده است.

تعطیلی بازارهای چین در آستانه سال جدید چینی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در این کشور داشته و افزایش ارزش دلار آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در حال ثبت نخستین روند نزولی در هفته جاری از اواخر دسامبر قرار دارد. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1185 دلار رسیده است که این پایین ترین رقم از 11 ژانویه به شمار می رود.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد موسسه چونگ گلد در هنگ کنگ در این باره تاکید کرد: تقویت ارزش دلار، کاهش مبادلات در بازار چین در آستانه سال جدید چینی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و موجب شده تا قیمت این فلز زرد بار دیگر به کمتر از 1200 دلار در هر اونس برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون فرصت خوبی برای سرمایه گذاران بین المللی است تا با توجه به کاهش مجدد قیمت طلا، برای خرید و سرمایه گذاری در این بازار اقدام کنند.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز تاکید کرد: به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1182 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1171 دلار کاهش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، ارزش دلار آمریکا امروز جمعه نیز با افزایش روبرو شده است. سیاست های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگرانی های زیادی را نسبت به وضعیت تجارت جهانی ایجاد کرده است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز گفت: دولت آمریکا روز جمعه نخستین براورد از رشد اقتصادی در سه ماه پایانی 2016 را اعلام خواهد کرد و احتمالا رشد اقتصادی آمریکا در این مدت به 2.2 درصد رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 100.5 واحد رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ و تقاضای سرمایه گذاری و فیزیکی نیز می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا