جزئیات مالی خرید هواپیماهای ATR

جزئیات مالی خرید هواپیماهای ATR

مدیرعامل هما با بیان اینکه پس از تحویل اولین هواپیماهای ATR، برای هواپیماهای بعدی این کمپانی، به تدریج در بسته‌های 10 و 20 تایی ...

مدیرعامل هما با بیان اینکه پس از تحویل اولین هواپیماهای ATR، برای هواپیماهای بعدی این کمپانی، به تدریج در بسته‌های 10 و 20 تایی، فاینانسر ‌جذب می‌شود، گفت: با ورود هواپیماهای جدید، اولویت هما احیاء خطوط هوایی باطل‌شده قبلی و تقویت خطوط هوایی فعلی خواهد بود.

فرهاد پرورش در گفت‌‌گو با فارس درباره قرارداد خرید هواپیماهای ‌ATR برای ایران‌ایر، اظهار داشت: ‌‌اگر قرارداد ما با نمایندگان ATR ‌به نتیجه نهایی برسد امیدواریم در گام اول تا پایان امسال یک تا دو فروند از این هواپیماها‌ وارد کشور و ناوگان هما شود.

‌مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: پس از آن برای هواپیماهای بعدی این کمپانی، به تدریج در بسته‌های 10 و 20 تایی، فاینانسر ‌جذب می‌شود.


* پرداخت اقساط هواپیماهای نو از محل انجام پروازها

پرورش بیان کرد: هواپیماهایی که خریداری می‌شود به انتخاب خود ایران‌ایر، نوع صندلی و تجهیزات داخلی آن انتخاب می‌شود.‌

مدیرعامل ایران‌ایر در خصوص تأمین اقساط این هواپیماها (ایرباس، بوئینگ و ATR)، گفت: از محل انجام پروازهای داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم این اقساط را تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: سیستم تأمین مالی فاینانس است که 15 تا 20 درصد توسط ما یا کمپانی سازنده تأمین می‌شود و بقیه هم از طریق فاینانسر و یا کمپانی سازنده خواهد بود.


* فعلاً کمبود خلبان برای هواپیماهای جدید نداریم

مدیرعامل ایران‌ایر درباره تربیت خلبان برای هواپیماهایی که قرار است وارد ناوگان هما شود، بیان کرد: هما تا حدود دو سال آینده کمبود خلبان برای هواپیماهای جدید ندارد زیرا خلبان به اندازه کافی داریم، اما برای هواپیماهای بعدی باید شروع به جذب خلبان جدید و تربیت آنها کنیم.


* احیاء خطوط هوایی باطل‌شده قبلی و تقویت خطوط هوایی فعلی اولویت هما

پرورش درباره خطوط هوایی هما با ورود هواپیماهای جدید اظهار داشت: با ورود هواپیمای جدید، خطوط هوایی جدید هم راه‌اندازی می‌شود اما اولویت این است که شرایط فعلی را تقویت کنیم و بسته به تعداد هواپیما خطوط باطل شده قبلی را احیا کنیم و در چند سال آینده هم خطوط جدیدی اضافه کنیم. 

بنابراین گزارش‌ پیش از این قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل درباره قرارداد خرید هواپیماهای ATR برای هما به فارس گفته بود که ‌قرارداد خرید هواپیماهای ATR برای ایران‌ایر نهایی شده و آماده امضاء است. 

بنا به گفته اصغر فخریه کاشان مقرر شده است ایران‌ایر 20 فروند هواپیمای ATR خریداری کند،‌ در حال حاضر این قرارداد مراحل اخذ مجوزهای داخلی هما را طی می‌کند؛ ‌رقم قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ATR برای تحویل این 20 فروند هواپیما، از نظر مالی 400 میلیون دلار است.

ایران‌ایر در قالب 3 قرارداد با کمپانی‌های ایرباس، بوئینگ و ATR، 200 فروند هواپیما خریداری می‌کند که تا 10 آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد. 

مقرر شده است ایران‌ایر 80 فروند هواپیمای بوئینگ، 20 فروند هواپیمای ATR و 100 فروند هواپیمای ایرباس از این 3 کمپانی در قالب فاینانس و اجاره به شرط تملیک دریافت کند. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا