نخستین هفته کاهشی قیمت طلا در سال 2017 رقم خورد

نخستین هفته کاهشی قیمت طلا در سال 2017 رقم خورد

رویترز اعلام کرد:پس از اینکه تاجران از فرصت افزایش قیمت‌ها به بالاترین رقم در 2 ماه گذشته بهره بردند، نخستین هفته کاهش قیمت طلا در سال جدید میلادی ثبت شد.

 

به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه اندکی تغییر کرد و اندکی کاهش ساعات اولیه معاملات را جبران کرد اما پس از اینکه تاجران از فرصت افزایش قیمت ها به بالاترین رقم در 2 ماه گذشته، در هفته گذشته بهره بردند، نخستین هفته کاهش هفتگی در سال جدید میلادی را ثبت کرد.
هر اونس طلا با 2.70 دلار افزایش 1191.20 دلار فروخته شد.
ارزش دلار علی رغم آماری که نشان می داد رشد اقتصادی آمریکا بیش از انتظار در 3 ماهه پایانی سال گذشته کند شده است، وارد منطقه مثبت شد و 0.2 درصد در برابر سبدی از ارزها افزایش یافت.
باب هابرکورن، استراتژیست ارشد در شیکاگو گفت: قیمت طلا بالا رفت چون ارزش اوراق قرضه پایین آمد... من فکر می کنم این وضعیت کوتاه مدت باشد. این هفته ما اخباری از فدرال رزرو داریم و همینطور گزارش فرصت های شغلی منتشر می شود.
قرار است فدرال رزرو روز چهارشنبه بیانیه ای پس از نشست دو روزه خود منتشر کند.
حمزه خان، تحلیلگر ای ان جی معتقد است: دلار در حال حاضر تاثیر بسزایی بر طلا دارد، در نتیجه دلیل این حرکت های قیمتی اخیر همین است.
تحلیلگران پس از عملکرد ضعیف طلا در سه ماهه پایانی سال گذشته و چشم انداز افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا که بر احساس حاکم بر بازار اثر گذاشته است، پیش بینی خود برای قیمت طلا را تغییر دادند.
تقاضای طلا در هند این هفته به علت کاهش قیمت جهانی افزایش یافت هرچند برخی از مشتریان در انتظار و امید به کاهش تعرفه واردات در بودجه دولت این کشور هستند.
رونالد لئونگ، دلال ارشد بازار طلا در هنگ کنگ گفت: اکثر بازارهای آسیایی هم اکنون به علت تعطیلات بسته هستند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا