واردات بی رویه زغالسنگ و تعطیلی معادن کرمان ادامه دارد

واردات بی رویه زغالسنگ و تعطیلی معادن کرمان ادامه دارد

دنیای معدن -واردات زغالسنگ از چین در حالی ادامه دارد که وضعیت معادن زغالسنگ کرمان هر روز بدتر می شود و در کنار معادنی که هر روز تعطیل می شوند معادن فعال هم توان اقتصادی خود را از دست می دهند.

«به تعویق افتادن پرداخت حقوق کارگران معدن، بسته شدن معادن، دپوی زغالسنگ» این ها تنها بخشی از تیترهایی است که صنعت زغالسنگ کرمان طی سال های اخیر با آن مواجه شده است و علیرغم رسانه ای شدن این مشکلات اما تاکنون چاره اندیشی برای رونق مجدد معادن کرمان انجام نشده است و در مقابل، واردات زغالسنگ، رونق گرفته و معادن متروک شده اند.

مشکلات وقتی زیادتر می شود که کارخانه های بزرگ فولاد کشور به جای استفاده از زغالسنگ داخلی ترجیح می دهند از هزاران کیلومتر آن سو تر زغالسنگ مورد نیاز را وارد کنند اما اعتنایی به زغالسنگ معادن داخلی نکنند.

این چنین است که معادن کرمان هر روز سیاه رخ تر می شوند و از سوی دیگر کارگران چینی در آن سوی دنیا زندگی شان رونق بیشتری می گیرد و در وقابل هر روز بر حجم معوقاتی که شرکت زغالسنگ کرمان از کارخانه های فولاد می خواهد افزوده اما پرداخت نمی شود.

این چنین است که معادن کرمان هر روز سیاه رخ تر می شوند و از سوی دیگر کارگران چینی در آن سوی دنیا زندگی شان رونق بیشتری می گیرد

برای بررسی مشکلات، پای درد دل یکی از کارگران معدن کرمان نشستیم که هفت ماه از آخرین حقوقی که دریافت کرده گذشته است.

وی که عمرش را در اعماق تونل های معادن شمال استان کرمان سپری کرده است با گلایه از بی توجهی مسئولان می گوید: چرا کسی به سوال های ما پاسخ نمی دهد و نمی گویند چرا در حالیکه زغالسنگ داخلی فروش نمی رود از چین زغالسنگ وارد می شود و چرا زمانی که پول زغالسنگ استخراج شده و فروش رفته معادن شمال کرمان پرداخت نمی شود، ارز کشور به جیب معدنکاران چینی می رود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا