وزیر صنعت عنوان کرد:

انعقاد ساخت موتورهای پیشرفته بین خودروسازان داخلی و اروپایی‌ها

انعقاد ساخت موتورهای پیشرفته بین خودروسازان داخلی و اروپایی‌ها

"نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید خودروهای یورو٥ از سال آینده در دستور کار قرار می گیرد، اضافه کرد: سال آینده خودروهای یورو ٥ و ٦ عرضه خواهند شد در عین حال دو خودروساز داخلی برای طراحی موتورهای پیشرفته دو قرارداد با آلمانی ها و اتریشی منعقد کرده اند."


وزیر صنعت از از انعقاد قرارداد ایران خودرو با آلمانی‌ها و سایپا با اتریشی‌ها برای طراحی موتورهای پیشرفته خبر داد و گفت: دولت به دنبال تصویب بسته حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم جایگزینی ٤٠ هزار دستگاه تاکسی فرسوده به اجرای برجام و حل مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: صنایعی که طبق فناوری ها و تکنولوژی های روز پیش نروند محکوم به فنا هستند. به عنوان مثال در حوزه لوازم خانگی کارخانه ای بود که تعطیل شد چرا که بر اساس تکنولوژی روز پیش نرفته بود این در حالی است که در همین حوزه کارخانجاتی وجود دارند که ٧٠ درصد محصولاتشان را صادر می کنند و رو نمایی هایی در هفته آتی انجام خواد شد.

نعمت زاده درادامه با اشاره به اینکه تولید خودروهای برقی و هیبریدی و موتور سیکلت های برقی را دنبال می کنیم، تصریح کرد: تولید ١٥ هزار موتورسیکلت برقی از ابتدای سال آغاز شده است همچنین تولید خودروهای برقی از اولویت های وزارت صنعت است اما سرعت مورد نیاز را ندارد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ٩٣ بسته ای را برای حمایت از تولید خودروهای برقی به دولت ارائه دادیم که رفت و برگشت زیادی داشته است و عده ای متوجه نبودند که چرا این بسته باید حمایت شود این در حالی است که در همه دنیا مرسوم است که در حوزه تولید خودروهای برقی دولت حمایت کند و سوبسید بدهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در پکن برای تولید خودروهای برقی ١٦ هزاردلار سوبسید داده می شود، گفت: لازم است که دولت از تولید این خودروها حمایت کند. به گفته او دولت باید به دنبال تصویب بسته حمایتی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی باشد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید خودروهای یورو٥ از سال آینده در دستور کار قرار می گیرد، اضافه کرد: سال آینده خودروهای یورو ٥ و ٦ عرضه خواهند شد در عین حال دو خودروساز داخلی برای طراحی موتورهای پیشرفته دو قرارداد با آلمانی ها و اتریشی منعقد کرده اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا