کیوان آرا در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

از صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه چه خبر؟

از صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه چه خبر؟

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه بیان کرد: تا به امروز در پروژه نورد سرمد ابرکوه 450 میلیارد تومان هزینه شده است.

احمد کیوان آرا در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره پروژه نورد سرمد ابرکوه اظهار کرد: کلنگ این پروژه پایان سال 1392 زمین خورد و مهر سال جاری شاهد اولین تولید آن بودیم.

وی با اشاره به میزان کلی سرمایه‌گذاری برای این پروژه اضافه کرد: تا به امروز در این پروژه 450 میلیارد تومان هزینه شده است که از این میزان 150 میلیارد تومان برای زیربنا مشترک فولاد و نورد بوده اما الان در حال بهره‌برداری از بخش نورد هستیم. بطورکلی سرمایه ارزی ریالی برای نورد 300 میلیارد تومان و برای زیربنا 150 میلیارد تومان بود.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه درباره پروژه فولادسازی نیز افزود: این پروژه 30 درصد پیشرفت دارد و تجهیزات آن بطور کامل وارد شده است. امسال نیز مناقصه‌ها برگزار و پیمانکاران را تعیین می‌کنیم. امیدوار هستیم از فرودین 96 عملیات اجرایی با سرعت آغاز شود.

به گفته کیوان‌آرا، پیش‌بینی می‌شود پروژه فولادسازی 600 هزار تنی تا پایان 97 به اتمام برسد. این پروژه از نظر تولیدات و ظرفیت درست همانند پروژه فولاد نیشابور است اما این پروژه نسبت به فولاد نیشابور 30 سال تفاوت سن داشته و جوان‌تر از آن است.

وی ادامه داد: تجهیزات، ماده اولیه و نیروی انسانی ماهر نکاتی است که تعیین کننده کیفیت نهایی است که خوشبختانه ما هر سه پارامتر یادشده را در اختیار داریم. تجهیزات ما تجهیزات به روز دنیا بوده در حالی که اتوماسیون نوردهای کشور برای 20 سال گذشته است. همچنین ماده اولیه سنگ‌آهن چادرملو بوده که از بهترین های سنگ‌آهن است زیرا سنگی با استحکام و درصد بالا بوده که حداقل میزان فسفر و گوگرد را در اختیار دارد، در نتیجه فولاد آن بهترین نوع فولاد خواهد بود.

کیوان آرا اضافه کرد: شرکت چادرملو 65 درصد از سهام شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه را در اختیار دارد. در نتیجه شرکت ما نیز بورسی خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در پاسخ به این سوال که آیا طرح دیگری در دستورکار شرکت قرار دارد؟ اظهار کرد: ما یک پروژه نورد و یک فولادسازی و یک احیا در دستورکار داریم. این پروژه‌ها به صورت تکرار در نقشه‌ها و زیربنا‌ها دیده شده است.

پروژه نورد و فولادسازی سرمد ابر کوه در مجموع برای 1000 تا 1100 نفر اشتغالزایی داشته و در آینده نیز این مجموع 2 برابر شده و تولید نیز به جای 1.2 میلیون تن به 2.4 میلیون تن خواهد رسید.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا