کمپانی های خارجی به همایش ملی معادن روباز دعوت شوند

کمپانی های خارجی به همایش ملی معادن روباز دعوت شوند

دنیای معدن - رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر حضور کمپانی ها و شرکت های توانمند خارجی در همایش ملی معادن روباز گفت: شرکت های معدنی داخلی می توانند اسامی این کمپانی ها را اعلام کنند تا این مهم انجام شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، عباس جبالبارزی در نشست کارگروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در معادن روباز افزود: چهارمین همایش ملی معادن روباز از 26 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشکده فنی و در 2 بخش علمی و سرمایه گذاری برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش فعالان حوزه معدن کشور می توانند از حضور شرکت های خارجی در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی و همچنین یافتن شریک برای سرمایه گذاری استفاده کنند.
جبالبارزی ادامه داد: پرداختن به توانمندی های معدنی استان و همچنین ارائه صحیح و کامل اطلاعات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر اطلاع رسانی این همایش به سرمایه گذاران و علاقمندان داخلی و خارجی گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از توانمندی های معدنی برپا می شود که البته باید با کیفیت بالا و متناسب با نیاز شرکت کنندگان است.
مسعود رشیدی نژاد، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان، بر راه اندازی سایت ویژه این همایش برای جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: راهکار جذب سرمایه گذاران و ارائه فراخوان در این زمینه بسیار اهمیت دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های معدنی استان در زمینه اکتشاف و استخراج مانند برداشت های معدنی با پهباد و غیره تصریح کرد: استان کرمان پیشنهاداتی را در زمینه تغییر آئین نامه معادن ارائه کرده که پیگیری ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.
مهدی حسینی نژاد گفت: در این همایش بهتر است شرکت های بزرگ معدنی کشور حضور یابند و دانش و تکنولوژی کمپانی های خارجی را خریداری و شیوه بهره برداری خود را اصلاح کنند.
وی ادامه داد: 60 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان کرمان برداشت می شود که 83 درصد این مواد مربوط به معادن مس، آهن، کرومیت و زغالسنگ است.
حسینی نژاد تصریح کرد: عناصر معدنی نادری در پهنه های معدنی استان کرمان وجود دارد که می توانند در این همایش معرفی و زمینه ورود سرمایه گذاران در آنها فراهم شود.
در این نشست سایر اعضای کارگروه به ارائه نظر و پیشنهاد در خصوص برگزاری هر چه بهتر این همایش پرداختند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا