انجام 30 درصد فعالیت های معدنی کشور در کرمان

انجام 30 درصد فعالیت های معدنی کشور در کرمان

دنیای معدن - معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 30 درصد فعالیت های معدنی کشور در کرمان انجام می شود.

کرمان، مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل سالن شهید مرتضوی اظهار داشت: کرمان یک استان معدنی است، زیرا 30 درصد فعالیت‌های معدنی کشور در کرمان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: میزان استخراج معادن استان کرمان 62 میلیون تن و حقوق دولتی در استان طی سال 200 میلیارد تومان است که 35 درصد حقوق دولتی کشور را شامل می‌شود.

حسینی‌نژاد ابراز داشت: 42 درصد تولیدات مواد معدنی کشور در استان کرمان انجام می‌شود و اقتصاد مقاومتی در بخش معدن را بر اساس دستور استاندار کرمان در سال قبل آغاز کردیم.

وی با اشاره به بلوکه شدن محدوده‌های معدنی توسط افرادی که توانایی لازم را نداشتند، عنوان کرد: با دستور استاندار کرمان کارگروهی تشکیل شد و روی پهنه محیط زیستی کار کردند و مصوباتی برای شورای عالی محیط زیست ارسال شد و امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: اکتشافات مهمترین اصل در بخش معادن است و 99.6 درصد ارزش مواد معدنی مربوط به چند واحد صنعتی بزرگ استان کرمان است که نشان می‌دهد بزرگ مقیاس بودن می‌تواند مشکلات این حوزه را رفع کند.

حسینی‌نژاد افزود: بروکراسی اداری از مشکلات موجود در بخش معادن بود که با دستور استاندار کرمان از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کارها را پیش بردیم.

وی ادامه داد: باید دادگاه ویژه‌ معدن برای رفع مشکلات معدن‌کاران تشکیل شود تا کار معدنی خوبی را در استان و کشور داشته باشیم.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: استفاده از توان انجمن‌های تخصصی معدن، تصویب و اجرای سند توسعه معدن، حذف قوانین مزاحم، ایجاد زیرساخت مناسب برای معادن، ایجاد صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی از مهمترین راهکارها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش معدن استان کرمان است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا